Dag luitjes,
Heb met belangstelling alle topics betreffende -speling op het stuur- doorgespit, en ben tot
de conclusie gekomen dat mijn 190 2ltr benzine uitv. uit 1983 hier a.s. maandag op afgekeurd gaat worden.
Heb ook het topic gelezen hierover van ons lid Fontijne36, met de reactie van ons lid EmielW201.
Dit ga ik nu ook proberen, maar wat betekend, "Wel met beleid doen want als je de inbus er te ver uit draait kan het stuur vast slaan" ???
Is dit een kwart slag, of een halve slag of 3 kwart slag of hele slag??? Of zelfs meer.?
Ben een beetje onzeker, ook na alle waarschuwingen van de diverse leden.
Ik heb de inbus nu een kleine kwart slag naar links gedraaid, na de boel eerst een paar dagen eerder met W40 te hebben ingespoten.
Maar ik merk niks... En durf dus eigenlijk niet verder te gaan.
Misschien kan iemand mij -en misschien andere leden- hier duidelijkheid over verschaffen.
P.S. Als de motor uit staat, heb ik een loze slag van zo'n 4-5 cm in het stuurwiel.
Met draaiende motor, bij stilstand nog maar zo'n 2 cm!!
Onder het rijden merk ik eigenlijk niet zo veel.
Fuseekogels zijn pas vernieuwd- Waarom is de speling bijna weg als de motor draaid?, heeft dit te maken met de stuurpomp?
En meten ze voor de APK met stilstaande motor??, dit zou ik niet zo fijn vinden natuurlijk..
Maandag 29 juli moet ie naar de keuring, en ik ben dus redelijk laat met mijn vragen.
Maar wie weet heeft er iemand dit weekend een of meer antwoorden op de vragen.
Hiervoor vast mijn hartelijke dank.
Groeten Matheus.
ps- Als het niet te verhelpen is met de inbusbout op het stuurhuis, moet er natuurlijk iets anders gedaan worden.