door Arno_Langendam » 18 jan 2010, 09:05
Als je lid bent van de ANWB zoals ik dus, kan je een mening op de kilometer heffing geven.
Hier onder mijn ingezonden stuk van vorige week!
Groet, Arno
Beste ANWB,
Aller eerst veel dank dat jullie hier aandacht aan besteden en, dat leden hun mening bij jullie kunnen ventileren.
Dat er iets moet gebeuren dat is één ding wat zeker is. Maar in de vorm van een kilometer heffing daar zie ik niets in. Waarom dat zal ik toelichten.
De kosten die moeten worden gemaakt om dit systeem te laten werken en in te voeren staan niet tot verhouding met de opbrengsten.
Hoeveel ambtenaren moeten er niet worden aangesteld om dit te controleren en uit te voeren? Wat zijn hier van de jaarlijkse loonkosten?
Hoeveel vastgoed voor kantoren moet er gehuurd worden. Wat zijn hier van de jaarlijkse kosten?
Hoeveel storing monteurs en hun dienst auto's moeten er worden aangeschaft. Wat zijn hier van de jaarlijkse loonkosten en gebruikskosten?
Hoeveel tolporten moeten er komen? En wat kost het aantal tol poorten. Incl. Arbeidsloon?
Wat ik hier boven heb geschreven kan toch nooit minder kosten dan wat nu de houderschapsbelasting kost om het in rekening te brengen. En dan word ook nog de BPM op motorvoertuigen afgeschaft, dus komt er nog minder geld binnen.
Nederland is nu al platzak en met het geld wat de BV Nederland nog te goed heeft van IJsland wat ook waarschijnlijk niet meer terug komt. Word het nog alleen maar erger.
De grote fout is de automobilist voorhouden dat hij/zij goedkoper uit is. Dit is toch niet mogelijk met wat het hele systeem kost en de uitvoering daarvan. Dit moet leiden tot minder autogebruik. Als dit werkelijk zo is, komt er ook nog eens minder accijns en btw van de brandstof in de staatskas. En niet alleen dat maar, ook de inkomsten van loonbelasting, btw en omzetbelasting van de garagehouders en benzinepomphouders zal drastisch dalen door dat er minder kilometers worden gemaakt.
Dus zal het meer geld kosten dan het oplevert en is het wachten op een failliet B.V. Nederland.
De kunst van ondernemen is met zo weinig mogelijk kosten grote omzet te genereren en daar dus winst uit te maken. Maar de overheid faalt als geen ander in dit spelletje van ondernemen. Met één van de vele bodemloze putten zoals deze.
En verder,
Hoe is het gesteld met de betrouwbaarheid van het systeem? Bijvoorbeeld mobile netwerken vallen wel eens uit zoals laatst Vodafone en KPN. Ook heeft men wel eens last dat er geen GPS verbinding mogelijk is op de mobiele telefoon of het navigatie systeem.
In de Telegraaf zaterdag 9/01-2010 was te lezen dat bezwaarschriften voor 95% ongegrond worden verklaard en dat de eigenaar van het betreffende voertuig altijd aansprakelijk is. Zie het maar eens aan te tonen dat je even geen GPS verbinding had.
Ook het fabeltje dat de autogebruiker goedkoper uit is moet naar het land der fabelen worden verwezen. Doordat het project kilometerheffing zoveel gaat kosten en weinig gaat opleveren, zullen er weer allerlei nieuwe belastingen worden verzonnen met milieu hoog in het vaandel. Bestaande belastingen zullen worden verhoogd omdat, men geld te kort komt door bijvoorbeeld het missen van de provinciale opcenten.
Alleen beseft de huidige regering niet dat door de invoering van de euro menig Nederlander het water al aan de lippen staat. Salaris gehalveerd en de kosten zijn gestegen van producten en diensten neem maar als voorbeeld de ziekte kosten premie, die zou alleen maar lager worden niets is minder waar het word alleen maar duurder!
De oplossing,
Mijn oplossing om de files terug te dringen is dat men gaat werken in de omgeving waar men woont. Een hele simpele oplossing die weinig kost. Ik ben werkzaam bij de Rijksoverheid en wat zie je hier dat veel mensen wonen in Amsterdam en Werken in Den Haag. En dit zie ik in mijn omgeving ook vice versa.
Op deze manier is het forensen verkeer geminimaliseerd en zullen er geen files meer zijn in Nederland op een uitzondering na.
Je zou omdat, het toch vaak de zelfde arbeidsklasse treft aan woning ruil kunnen doen. Elkaars huiskopen enz enz.
Met vriendelijke groet,
Arno Langendam