Vinnieuw het is niet thermostaat.....
De motor komt op temperatuur... en blijft op temperatuur... dat betekend dat de thermostaat goed is.
als hij 80 graden aangeeft is de thermostaat goed... als hij oververhit raakt kan zijn dat de thermostaat constant dicht blijft. dit isniet het geval.
als de motor koud blijft blijft je thermostaat open... ook niet het geval.
wat er nu nog overblijft zijn twee dingen.
1: de draaiknoppen om de temperatuur in te stellen kappot... dit is evt. te checken door middel van met een warme motor beide draaiknoppen te testen. beide op koud. even ventilator vol en op de voorruit... links voelen... rechts voelen... hoort beiden koud te zijn.
dan zet je links warm. links hoort warme lucht uit te komen. rechts koud.
dan zet je rechts warm en links koud. links hoort koude lucht uit te komen en rechts warm.
is dit zo het geval... dan is 1 draaiknop defect laat maar zeggen en moet je die unit vervangen.
Wat eerder het probleem is:
2: De klep van je systeem is defect.
de kachel is niks anders dan warm water wat richting je dashboard gaat en in je dashboard zitten radiatoren die de lucht verwarmen. een electrische klep regelt de hoeveelheid water dus hoeveelheid warmte. deze word aangestuurd door de draaiknoppen.
mijn vader heeft dit gehad met zijn W124.
de klep zit bij je ventilator... dus naast je accu onder dat rooster...
ik denk dat je daar eens moet gaan kijken.
het meest logische is gewoon de aanvoer buis nalopen. voelen waar het warm is.
warm is goed. als het plotseling koud word... weet je dat het probleem tussen het warme en koude stuk zit... heel simpel eigenlijk.
---
om die plaat boven je ventilator te verwijderen moet je je motorkap omhoog doen.
het rubber verwijderen.
een aantal schroefjes lost maken.
de ruiterwisser verwijderen en dan kun je hem los klikken.
ik zeg... succes met dit klotenwerkje