


We hebben eerst de verstuiver uit de voorkamer gedraaid. Dit is vrij simpel, het is net een bougie, je hebt alleen een iets langere dop nodig. Toen de veeltanddop in de moer getikt. Heel voorzichtig want je moet er niet aan denken dat je de moer beschadigd. Toen de dop diep genoeg zat, voorzichtig los draaien......Wat bleek: de moer zat helemaal niet vast.

Maar na lang zoeken in alle laadjes en bakjes hadden we een goede bout gevonden. Deze aan mijn slagtrekker gelast en klaar is kees. We moesten wel even een paar ferme tikken met de trekker uitdelen maar toen kwam hij er ook uit.

Toen alles goed schoon gemaakt en weer inelkaar gezet. Er was niks aan de voorkamer te zien behalve dat er veel roet omheen zat. Ook de passing waar hij in komt goed schoon gemaakt. Toen de voorkamer weer in de kop laten zakken.
Paste perfect. Toen de veeltandmoer er weer ingedraaid. Daar hadden we wel even wat moeite mee. Je moet hem met de hand er een stuk indraaien zodat je zeker weet dat hij goed in de draad zit. Wat bleek, we hadden de draad een ietsiepietsie beschadigd met de bout op de slagtrekker. Dus steeds heeeel voorzichtig draaien tot hij hem 'pakt'.
Maar de moer moet er onder een kleine hoek in. Heel lastig. Totdat hij er in eens mooi indraaide en we de ratel er
op durfden te zetten. Vast!!!! De rest is dan makkelijk, verstuiver, leidingen en gaskabel weer gemonteerd.
Even gloeien en HOPPA!!!!! Gelijk mooi lopen en niks geen gepuf meer.


Dus is het probleem opgelost. Uiteindelijk zat de moer boven de voorkamer dus te los en is er ruimte gekomen tussen de voorkamer en de cilinderkop. Daar konden de uitlaatgassen net langs komen. Waarschijnlijk in de fabriek niet goed genoeg aangedraaid?
Ik heb de retourleidingen ook maar vernieuwd want die zagen er ook wat 'broos' uit. Ook de vacuumbuis boven het inlaatspruitstuk vernieuwd want die was op twee plaatsen kapot.
De speciale dop en trekker bewaar ik zolang ik deze mooie Mercedes Benzzzz heb. En dat duurt nog wel even want hij kan nog jaren mee.

Groeten Lolke.