Vrijdag naar de RDW geweest om de auto te keuren, ik dacht de tüv uit duitsland wordt overgenomen... maar dat was niet zo

want ik had geen papieren van de keuring. Dus ook maar APK er bij. Gelukkig was alles goed en kwam hij er zo doorheen

. Nu wachten op de kenteken papieren.
Vandaag wilde ik alle olie'n + filters vervangen dus gisteren langs de brezan gereden en alles gekocht, ik had nog geen fatsoenlijke krik en as steunen dus heb ik die vanochtend ook nog maar even gehaald. Nu kan ik tenminste een beetje prettig onder de auto werken

. Daarna meteen aan de slag gegaan, voorkant van de auto de lucht in, onderplaat bij de motor er af en de motor olie er uit en de olie filter vervangen. Daarna de nieuwe olie er in. Toen moest de versnellingsbak ook dus de andere onderplaat er ook af. Maar ik had niet de goede inbus sleutel om de olie uit de versnellingsbak te krijgen, gelukkig werkte de buitenkant van een pijpsleutel ook. Dus die olie er ook uit, dopje dicht. en toen wilde ik hem weer vullen, maar die pijpsleutel paste er natuurlijk niet tussen. Dus ik moet morgen even een goede inbus sleutel gaan scoren ergens. Maar toen het achterste gedeelte van de onderplaat er ook af was zag ik dat mijn hardyschijven ingescheurd waren

. Die moet ik nu dus gaan vervangen... Is dat een beetje te doen en hoe (wat heb ik er allemaal voor nodig om het goed te doen en waar kan ik dat het beste bestellen?)!? Heb ik erge schade als ik er mee rijd en de hardyschijven begeven het?
Ik moet ook zeggen dat ik al heel veel aan het forum heb gehad door het lezen van andere topics!
Reinier