Zoals beloofd, hierbij het resultaat :
Er is een nieuwe thermostaat geplaatst, en de temp loopt nu gewoon op naar de 85 a 90 C
Dit gaat flink snel in vergelijking met vroeger, toen hij uberhaupt niet boven de 60 C wenstte te komen.
De oude thermostaat kon je niets aan zien verder.
En het huisje hoefde ik gelukkig ook niet te vervangen, ik heb de oude nog ( geen plastic )
Ik heb de auto gedurende een half uurtje goed warm gereden op de snelweg, hierna 5 minuten stationair laten draaien, bij de 100 C gebeurde er niets, en bij de 110 C hoorde je een klik en begon de ventilator als een dolle te draaien.
Hiervoor draaide hij alleen voor de aardigheid een beetje mee.
Let wel op : ik hield de ventilator een beetje speels vast ( vóór de klik ), dat kon ook gewoon, maar na de klik heb je wel blauwe vingers ( of erger ). Ik was net op tijd weg met m'n handen
Het verschil tussen speels meedraaien en het serieuze aanslaan van de ventilator hoef je niet te meten met je vingers, als hij echt aanslaat zie en hoor je het verschil echt wel.
Heb de doorlink-meting voor de temperatuur-sensor dus niet hoeven doen, maar is wel handig voor dit topic, in geval iemand anders ook wat twijfels heeft over z'n koeling.
Iedereen bedankt !
Groetjes,
Richard.