door Fietsensloper » 07 apr 2012, 16:11
Als hij goed warm is mag hij inderdaad niet roken uit de uitlaat. Doet hij dit wel(en in dit geval witte rook) duid dit op het verbranden van koelvloeistof, en dus een lekke koppakking.
Waarschijnlijk krijg je door die lekke pakking ook veel meer druk in je carter waardoor hij de kleppendeksel pakking eruit blaast.
Ik denk wel dat die meespeelt, het thermostaat. Je motor zou hoe dan ook gewoon fatsoenlijk warm moeten worden. Doet hij dit niet, zoals je eerder schreef, is het 9 v/d 10x een kapot thermostaat. Maar als je dus wel je koppakking moet vervanen, zou ik het thermostaat voor alle zekerheid ook meenemen. Is 2 boutjes en 15 euro extra, dat zijn dus de kosten en het werk niet.
Heb je een compressiemeter tot beschikking? Evt. bij een kennis ofzo? Dan zou je de compressie van de cilinders ff moeten meten en weet je gelijk hoe het eraan toe is met je koppakking.
*Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
