de laatste tijd ben ik wel zeer inactief geweest op het forum vanwege ziekte in de familie maar de to-do-lijst stapelt op. (stuurbekrachtigingspomp vervangen, al gekocht: riemspanner vervangen, al gekocht: achterveren vervangen: al gekocht, achter hulpdraagarmen vervangen: al gekocht. het meeste gaat de garage doen en ik zal foto's ervan maken)
MAAR mijn probleem gaat nu over mijn W124. Ik heb deze oproep dan ook op het W124 forum gedaan maar nog geen reactie. Maar omdat dit onderdeel ook op vaak op de W201 zit, kunnen jullie mij misschien helpen?
ik heb een ABS probleem in mijn 230E W124 1986
om specifiek te zijn: het lampje gaat NIET uit. ik wil dit om veel redenen fixen en met name vanwege de veiligheid. het heeft namelijk ooit perfect gewerkt.
ik heb al andere ABS sensoren (voor) eraan gehangen maar dat was dom*. En omdat mijn motor ook onrustig loopt stationair dacht ik aan de OVP relais en die heb ik dan ook vervangen met een nieuwe... en guess what... ook geen oplossing
*ik weet bijna zeker dat het de sensoren niet zijn want pas bij het rijden zou de computer die moeten gaan meten en eventuele problemen met de sensoren moeten gaan doorgeven via het lampje.
En helaas heeft mijn W201 een andere ABS dus ik kan geen onderdelen wissel. maar na wat testen denk ik dat het mogelijk de ABS pomp relais zou kunnen zijn. maar om nieuw weer een onderdeel voor niets te kopen is ook niet leuk......
DUS.... nu zoek ik iemand met dezelfde ABS als ik waarvan ik even de ABS pomp relais (zilver dingetje) mag proberen (of hij/zij de mijne) het nummer van het relais is 0015426719 (6-polig) en het nummer van de ABS pomp is 0265200026. deze relais zit ook in andere pompen zoals bv de 0265200043.
ik dacht er ook aan het relais over door te meten maar daar kwam ik niet helemaal uit......
iemand uit de randstad die me zou willen helpen zou prachtig zijn. ik woon in den haag en werk op schiphol (en morgen ga ik toevallig even naar lelystad). ik heb geen haast want de W124 is niet een auto die ik vaak rij.
.........