[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hulp gevraagd (randstad) voor ABS probleem : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 11 mei 2025, 01:12

Hulp gevraagd (randstad) voor ABS probleem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Hulp gevraagd (randstad) voor ABS probleem

Berichtdoor Brown » 31 maart 2012, 17:37

de laatste tijd ben ik wel zeer inactief geweest op het forum vanwege ziekte in de familie maar de to-do-lijst stapelt op. (stuurbekrachtigingspomp vervangen, al gekocht: riemspanner vervangen, al gekocht: achterveren vervangen: al gekocht, achter hulpdraagarmen vervangen: al gekocht. het meeste gaat de garage doen en ik zal foto's ervan maken)

MAAR mijn probleem gaat nu over mijn W124. Ik heb deze oproep dan ook op het W124 forum gedaan maar nog geen reactie. Maar omdat dit onderdeel ook op vaak op de W201 zit, kunnen jullie mij misschien helpen?

ik heb een ABS probleem in mijn 230E W124 1986

om specifiek te zijn: het lampje gaat NIET uit. ik wil dit om veel redenen fixen en met name vanwege de veiligheid. het heeft namelijk ooit perfect gewerkt.

ik heb al andere ABS sensoren (voor) eraan gehangen maar dat was dom*. En omdat mijn motor ook onrustig loopt stationair dacht ik aan de OVP relais en die heb ik dan ook vervangen met een nieuwe... en guess what... ook geen oplossing

*ik weet bijna zeker dat het de sensoren niet zijn want pas bij het rijden zou de computer die moeten gaan meten en eventuele problemen met de sensoren moeten gaan doorgeven via het lampje.

En helaas heeft mijn W201 een andere ABS dus ik kan geen onderdelen wissel. maar na wat testen denk ik dat het mogelijk de ABS pomp relais zou kunnen zijn. maar om nieuw weer een onderdeel voor niets te kopen is ook niet leuk......

DUS.... nu zoek ik iemand met dezelfde ABS als ik waarvan ik even de ABS pomp relais (zilver dingetje) mag proberen (of hij/zij de mijne) het nummer van het relais is 0015426719 (6-polig) en het nummer van de ABS pomp is 0265200026. deze relais zit ook in andere pompen zoals bv de 0265200043.

ik dacht er ook aan het relais over door te meten maar daar kwam ik niet helemaal uit......

iemand uit de randstad die me zou willen helpen zou prachtig zijn. ik woon in den haag en werk op schiphol (en morgen ga ik toevallig even naar lelystad). ik heb geen haast want de W124 is niet een auto die ik vaak rij.

.........
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: hulp gevraagd (randstad) voor ABS probleem

Berichtdoor Spaansen » 31 maart 2012, 17:45

heb net voor je gekeken mijn abs relais is 5 polig heeft nr 0015420219 en ik woon in lelystad maar het is afwijkend van die van jou helaas dus
Spaansen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 190E 2.3-16

Berichtdoor Brown » 31 maart 2012, 17:54

wauw, zo een snelle reactie en bereidheid. alleen daarvoor verdien je een biertje!

(off topic: ik ga morgen naar een electro rc race in het nieuwe circuit van lelystad. als je echt totaal niets te doen hebt. altijd leuk...)
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Spaansen » 31 maart 2012, 19:10

nog nooit van gehoord dat circuit maar het is wel een oude hobby

heb je een adres !

als de vrouw kippig is heb ik een mooie vlucht weg :D
Spaansen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 190E 2.3-16

Berichtdoor Brown » 31 maart 2012, 19:26

HAhahaha. ik neem het vrouwtje en de kinderen mee... na 4 dagen in het ziekenhuis gaan we er lekker even tussenuit. website van het circuit:

modelracingmidland.nl

talingweg 89

maar ... laten we het weer even on-topic houden ;-)
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Re: Hulp gevraagd (randstad) voor ABS probleem

Berichtdoor Brown » 06 apr 2012, 14:41

probleem opgelost: abs pomp relais kaput.
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Keer terug naar Techniek W201