Hallo,
Ik ben Paul en rijd in W116 modellen, het laatste model is niet meer de moeite om naar een A staat te brengen, en zal ik dus in een slechtere staat afscheid van gaan nemen als dat ik hem heb aangeschaft. (Helaas)
Mijn prive/werk heb is nu ook zo veranderd dat ik nu een CKR (Commercieel klassieker rijder) zal moeten gaan worden.
Het is dat of een Polo (bleu Motion), en ik heb besloten dat “dat” een W201 gaat worden in een 190D 1986 versie, nu begrijp ik dat ik niet de enige ben dit dit bedacht heb gezien de handel welke ik zie gebeuren maar ik heb geen haast en kan rustig zoeken naar een perfect modelletje wat ik in A staat kan rijden voor de komende 15 jaar.
Ik wilde wel vragen aan jullie wat is een beteren keuze een 5 cilinder 2.5 of een 4 cilinder 2.0 Diesel? Kan iemand ook iets zeggen over het verbruik en onderhoud verschillen tussen deze 2 motoren?
Verder komt een automaat vaak voor, is het slim een automaat met deze vermogens?
Het valt mij op dat er veel diesel 4 bakken zijn, maar dit moet wel een groot verschil zijn met een 5 bak lijkt mij, Kan iemand dit wel/niet bevestigen.
En als laatste tip, wat zijn betrouwbare handelaren in Nederland om op bestelling te laten zoeken naar een model (kleur, motor,Bak,Open dak)wat ik wil hebben, Zonder dat ik 2x de hoofdprijs betaal.
Vr gr Paul Klijn