Vanaf het begin dat ik de auto heb waren mijn electro ramen slecht.
eerst zaten ze ALLEMAAL ten eerste vast. dit omdat de auto een tijdje stil had gestaan.
Na het invetten van de bewegende delen kwam er wat beweging in en bleek al gauw dat de motor rechts achter defect is en dat de staalkabel die het mechanisme begeleid de bewegende rolletjes had ingevreten.
rechts achter bleek dus totaal nutteloos en heb ik ook maar van zijn stekker afgehaald zodat er niet mee gekloot kon worden.
Links achter was aan geknutseld. er zat een kroonsteentje tussen en deze bleef wel eens achter het mechanisme hangen, waardoor de draden weer uitelkaar werden gerukt en hij het 'alweer' niet deed. Deze bedrading wil ik opnieuw trekken zodat dit voorkomen zal worden en ik weer een werkende achterraam heb. Ook is het lampje van de knop bij de automaat pook van het linker achter raam defect en zoals ik een beetje heb gemerkt hapert het knopje ook wel eens...
misschien wat corrosie en anders vervangen dus..
Rechts voor sloot het raam niet compleet. wat bleek nou... de laatste twee tandjes missen van het tand 'wiel' (eerder een maantje). deze hebben we 'gerepareerd' dmv. het uitdunnen van het staal en zo weer tandjes te creëren. echter zijn deze ALWEER weg en moet ik de laatste CM van het raam met de hand dicht schuiven... echt irritant en ook vervelend als hij tijdens het rijden weer wat naar beneden schuift.... 't geeft een onmeunig windgeruis.
Mijn vraag is... of ik hiervoor een handmatig mechanisme kan nemen en hiervan het tandwiel te nemen en deze op mijn electrische te lassen. is dit mogelijk? Een electrisch mechanisme word nauwelijks aangeboden en kost al gauw 75 euro, tegen 15 voor een handmatige !
Linksvoor bleek volledig inorde, GELUKKIG!~. echter knalde hij laatst wat, maar dat bleken slechts wat boutjes die los zaten... na het aandraaien hiervan was alles weer inorde !
in feite schrijf ik een groot verhaal voor niks... aangezien het enigste dat ik moet weten in het rechts-voor gedeelte zit

alvast bedankt voor jullie reacties!