Ik ben in het bezit van een 190E 2.0 bj 1983.
Het volgende probleem,
Ik heb vaak last van beslagen ruiten, en onder de 5 graden werkt de verwarming matig,
wanneer ik de 2 draaiknoppen uiteraard op rood zet.
Schuif bijrijderskant, bestuurderskant moet ik vaak dicht zetten wanneer ik de voorruit wil ontwasemen, stand 2 , 3 van de aanjager heeft de verwarming helemaal te weinig capaciteit. Zonder jas in de auto zitten na een half uur rijden is niet aan te raden, dan wordt het misschien maar 15 graden, als ik van aanjagerstand 2 en 3 maar afblijf.
thermostaat heb ik al vervangen, maakt geen verschil. temperatuur meter na +- 5 km gereden te hebben komt keurig tussen de 80 en 85graden.
kachelbediening werkt, ik heb onder het paravant het koelvloeistof regelventiel los gemaakt, en reageert netjes op het vacuum van de knoppen, gaat volledig open.
lpgverdamper vond ik wat verdacht, deze zat paralel op het koelsysteem, deze heb ik geknepen, zodat de kachelradiateur makkelijker kan doorstromen.
Hierna heb ik alle koelvloeistof eruit laten lopen, en 1 op 1 gevuld met huishoudazijn en water. Ermee gereden, dag er na zelfs nog wat soda er bij in gegooit, dat was niet zo'n suc6 het begon direct te schuimen. Na alles af te hebben getapt en de tuinslang aan de uitvoerkant van de kachelradiateur te hebben gezet en 10minuten door heb laten spoelen, heeft dit geen resultaat geleverd.

Nu zit ik met 3 dingen.
hoort dit misschien zo bij dit type uit 1983, dat de kachel zo matig is?
ik weet dat bij een diesel de kachels over t algemeen veel warmer worden.
waterpompschroepen? al lijkt het me stug motortemperatuur loopt netjes op tot 85graden, in de file tot 105 wanneer de visco het overneemt en snel weer zakt.
of toch de kachelradiateur? met spoelen komt er geen rommel uit, en heeft ook nooit een lekke koppakking,radiateur gehad die ze met bar's leak rommel hebben afgedicht...
graag jullie visie...