Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik op dit forum ben geweest sinds ik voor een W124 heb gekozen. Maar ik hoop dat ik nog vriendelijk word ontvangen hier...

Maargoed; Ik heb wat op internet zitten neuzen en kwam erachter dat de m102 (2.3's etc) en m103 (2.6, 3.0 etc) motoren dezelfde vorm koppelingshuis (bell housing) hebben. In theorie zouden de versnellingsbakken van deze motoren dus uitgewisseld kunnen worden.
Ik heb nu dus een W124 260E met 5-bak die niet helemaal meer op z'n best is. Nu zat ik te denken om er zon 'dogleg' 5-bak van een 16v eronder te schroeven.
Weet iemand of dit ook 1 op 1 gaat passen? Of heeft iemand hier ervaring mee?
Tevens hebben de diff's dezelfde overbrenging (3,27 Mits een diff van een pre-89 2.3-16v)
Maarrrrrr......(ja die is er altijd).... Nu zat ik wat te rekenen en kwam ik tot de conclusie dat ik de overbrengingen van mijn 4e versnelling prise direct is (i=1) en de 5e een overdrive van (i=0,768)
Weet iemand wat de verhoudingen zijn van zo'n Getrag 'dogleg'-bak? Dan kan ik namelijk verder rekenen en misschien overgaan tot uitvoering van mijn plan

Ik hoop dat de waarden een beetje overeen komen, want ik zit er niet te wachten om straks bij 120km/h 5000 tpm te draaien

Ik dacht; laat ik het maar op het w201-forum vragen want bij de W124 houden ze niet zo van 'tuning' en ik weet dat de W201 wat vaker project-matig worden gebruikt

Alvast bedankt allemaal!
mvg, Lucas
ow en ps: hier een fotootje voor wie benieuwd is naar mn 260E