door babybenz8344 » 03 jan 2012, 20:59
Hey mensen, ben ik weer met een nieuw probleem...
Toen ik de auto kocht was de automaat stuk, je hoorde constant een schavend geluid vanuit de bak, die heb ik vervangen voor een andere bak.
Heb er nu 2 weken mee gereden, onafgesteld, zal even een voorbeeld geven van hoe hij reed;
stand D snelwegstand (voor mij) : kickdown werkt niet, vol gas of half gas maakte niets uit hij trok gewoon op dezelfde manier op en dat is in 2 beginnen waarna hij bij +- bij 30km p/u naar z'n 3 schakelt en vervolgens een seconde later meteen naar zijn 4.. wanneer ik vaart minderde zelfs terug tot 30km p/u aan toe schakelde de bak zelf niet terug pas onder de 30km ging hij terug naar z'n 2.
stand 3 stadstand (voor mij): kickdown werkt niet, vol gas of half gas maakte niets uit. begint met 2 waarna hij vervolgens naar z'n 3 schakelt en ditmaal er gewoon in blijft. met vaart minderen had ik hetzelfde als standje D en dat is gewoon niet terug schakelen. Deze stand gebruikte ik dan ook alleen in de stad, wanneer ik de snelweg opging maakte ik vaart tot een gangetje of 80 waarna ik hem vervolgens zelf overschakelde naar standje D en de auto netjes opvolgde met een stevige klap.
Ben gister naar een garage geweest die best bekend staat om z'n personeel met kennis, aardige eigenaar en stelde hem vervolgens na 5 testritjes af. Was er zelf niet helemaal tevreden over aangezien je al in de kickdown mode zit na een tinteling van het gaspedaal en er bij iedere schakeling een klap werd gegeven.. hmm raar.. Hoe komt dat Joost? Ja, dat heeft waarschijnlijk met je achteras te maken, rubbers zijn niet goed meer, dit en dat.. Ik: Kom over 2 dagen wel weer even zodat je de afstelling even wat verfijnd. Alles geregeld en gaan.
Vanmiddag even bij een andere garagist geweest om m'n remblokken te vervangen, best simpel en zeker zelf te doen volgende keer.
Na het klusje geklaard te hebben stapte ik trots m'n Benz in, neem 2 bochtjes.. en ja hoor de bak schiet uit z'n versnelling en pakt helemaals niks meer op.. 2,3,D,R... gewoon niks meer.
Ik uitstappen om te kijken of er een kabeltje los was geschoten ofzo.. heb er een uur mee staan spelen met absoluut geen enkel resultaat.. pfff lekker is dat. Ik 3 mensen gebeld.. nummer 1: de man van wie ik de bak heb overgenomen nummer 2: de man die de bak er voor mij heeft ingezet en nummer 3: Joost
Volgens nummer 1 lag het aan de bakolie, er zat te weinig in.
Volgens nummer 2 lag het aan de kabels. "er is waarschijnlijk een kabel los geraakt van onder de bak waardoor hij niet meer in z'n versnelling wil of je gaskabel hangt veel te los en geeft niks door (oid)"
Volgens Joost is de bak helemaal kapot en kan het niet aan de kabels of olie liggen.
Nou de kabels had ik gecheckt en kon niks vinden wat los zat, had geen krik bij me dus kon niet echt goed van onder kijken. Dus dan maar naar de brezan die gelukkig om de hoek zat en een litertje ATF olie gekocht, heb gewoon de helft erin gegooid, had geen idee hoeveel erin zat. Geen resultaat.
Ondertussen stormde het flink en was ik kletsnat geworden en ik begon het goed koud te krijgen ook.
Een vriend gebeld en heb m'n benzje maar verslagen achtergelaten op een parkeerterrein..
Iemand een idee wat dit kan zijn? Als de bak kapot is dan geef ik het op en laat ik em ombouwen naar een manual.. ben het echt helemaal zat.
gr