door Alixoft » 14 dec 2011, 14:57
Ik hoop dat je begrijpt dat het een ingrijpende klus is, Rutger.
Je zult (zoals de heren hierboven allemaal zeggen) veel los moeten halen, alle pakkingen/keringen moeten vernieuwen (zodra je ze los hebt gehaald) en de juiste meetapparatuur hebben (zoals Hans al zei, om te kijken of de kop krom is of niet). Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar heb redelijk veel op youtube gezien (zoek op Cylinderhead Gasket). En de meesten laten de kop dan vlakken. Voor zover ik weet moet je dat alleen doen als je motor een keer flink overhit is geweest.
Het terugplaatsen is een precisiewerkje en daar heb je inderdaad een momentsleutel voor nodig. Hierbij zul je in de kop ook de voorkamers moeten controleren alhoewel ik geen idee heb hoe je dit doet en waarom (heb het ergens gelezen).
Ben benieuwd of je het gaat doen, zo ja, dan ben ik wel benieuwd hoe je het gaat doen en wat je allemaal tegenkomt. Zo niet, dan denk ik dat je nog prima kan blijven rijden met de pakking zoals deze nu is. 1L op de 5000km is nog wel te doen, misschien is het wel gewoon verstandiger om 5L koelvloeistof + antivries in de koffer te hebben liggen. Kun je er weer 25000km tegenaan.
Bruno Sacco = held || Droomwagen: W126 300SDL ||