Ik maak weer even een nieuw topic aan aangezien hij dan weer mooi schoon is en overzichtelijk.
het probleem:
Bij koud starten start hij vrijwel redelijk.
Wanneer hij aanslaat moet ik hem even stationair laten draaien.
bij gas geven gaat hij wat bokkeren.
na 30sec stationair lopen bij koude start loopt hij perfect en is er niks aan de hand.
Motor is bedrijfstemperatuur. ik zet hem uit.
start hem. hij start meteen.
zet hem weer af. laat hem 5 minuten rusten.
start de motor.
niks!
30 seconden doorstarten en hij gaat bokkeren en pakt hem na 10 extra SEC bokkerend doorstarten. Gas geven heeft verder geen nut.
Nu ben ik dus bezig met het brandstof systeem nakijken.
Koud start injector werkt perfect. spuit bij koude motor. bij warme niet.
Heb de bougies vervangen.
De verdelerkap vervangen.
de rotor vervangen.
Bougiekabels vervangen & bobine kabel.
Accumulator onder de motorkap 2 keer vervangen door een 2e handse.
Brandstof filter vervangen.
vandaag heb ik alle injectoren vervangen door nieuwen en dit mocht ook niet baten.
overspanningsrelais vervangen.
bij sleutel op contact hoor ik de pomp 2 tellen en bij lopende motor doet de pomp het ook.
Wat blijft er over in het systeem? Brandstofpomp & brandstofaccumulator (die bij de pomp zit).
Echter kan ik niet de brandstofdruk meten aangezien ik en de garage hier niet het juiste gereedschap voor heeft. De MB dealer kan ik ronduit niet meer betalen want de auto vraagt veel te veel geld aan onderdelen.
Iemand hier die toevallig wel het juiste gereedschap heeft voor de brandstofdruk die ik mag lenen? brokken=dokken natuurlijk.
Iemand die misschien nog een idee heeft van iets anders dat het kan zijn?
Ik heb de sensoren getest en deze laten geen problemen zien.
ook is mn vacuum systeem prima in orde.
Hierover hoop ik dan ook geen opmerkingen meer te krijgen (niet lullig bedoelt, maar elke keer komen ze weer terwijl er niks mee aan de hand is)
Het betreft trouwens een 84-er auto met een 87-er motor.
Ontsteking komt uit de oude auto (bobine en de dinges waar de verdelerkap op zit.)
Ook heeft de onsteking nog geen vacuum vervroeger die aan de ontstekingsmodule zit.
verder heeft hij geen stappenmotor maar een handmatige stelschroef.
Wie oh wie kan mij de verlossende woorden geven en de status van allermachtigste W201 forumlid verkrijgen?

wederom alvast bedankt voor jullie mede-denken.