Vanochtend 7 uur op, ontbeten, in de auto gestapt, oom opgehaald samen met me pa.
Vertrokken richting Düsseldorf, daar aangekomen een paar familieleden gebeld om mee te gaan.
Mijn familieleden hadden al contact opgenomen met 2 verkopers, 1 had netjes een afspraak gemaakt voor vandaag en de ander deed moeilijk over zijn adres en dus hadden we afgesproken bij een tankstation
Ik begin met de 1ste verkoper, de verkoper had een zilveren 190D uit 86, er stond 90.000 op de teller en hij vroeg er 4000,- voor.
Nou, toen mijn Duitstalige familieleden de beste meneer zaten te bellen wou meneer niet meer opnemen.
Hele dag lang zitten bellen tot 3 uur, daarna de moed opgegeven.
Daarna de 2de verkoper gebeld, de meneer wou dus afspreken bij een pompstation, wij wisten meteen al dat hier iets niet goed was, maar toch er naartoe gegaan.
Toen we bij de tankstation aankwamen en uitstapten kwam de verkoper meteen naar ons toelopen en aan het kenteken te hebben gezien dat we uit Nederland kwamen begon hij meteen over de export dat het (nog) niet mogelijk was omdat de auto geen geldig tüv heeft, maar meneer kan dat zo regelen geen probleem

.
Samen met de verkoper naar de auto gelopen, eerste indruk was meteen

, de beste meneer had niet eens moeite gedaan om de auto eventjes door de wasstraat de rijden !
Wat was er niet goed aan de auto :
Geen tüv.
De auto was overgespoten, letterlijk zelfs de ramen zaten onder de verf.

en het bladerde er af.
De motor maakte een tikkend geluid.(De kleppen moesten afgesteld worden)
Er lekte vloeistof uit de motor(ik denk brandstof maar ik kon er niet bij komen)
Alles in de auto zat los zoals de asbak die ook niet dicht kon, het houten interieur enz.
De bestuurders stoel was ingezakt en de wang was gescheurd(veel km daar meer over hieronder) de achterbank was heeeeeeel erg vies.
De verkoper onderhoud zo te zien geen auto's!
Nog iets, de verkoper gaan aan op de advertentie dat de auto 199.500km achter de rug heeft.
Ik besloot toch even te kijken op de dashboard en zag staan : 253.XXX !
En als extraatje zei de verkoper dat er een rubber uit de cardan is verdwenen dus die lekte ook( ik denk dat hij het heeft over de pakking)
Nou toch even gevraagd wat hij er voor wou hebben (geen tüv!), vraagprijs was 2500 maar omdat we geïnteresseerd waren volgens de man mochten we de auto meenemen voor 2000.
Mijn reactie was: auf wiedersehen !
En dit heb ik dus vandaag meegemaakt, maar mijn zoektocht is hierbij niet ten einde ik ben nog steeds op zoek !
Mo