door Klonic » 22 okt 2011, 17:17
Net heb ik, na lang wachten tot ik tijd had, mijn spinnenkop en de injector van cilinder 3 gecontroleerd.
Eerst was de spinnenkop aan de beurt, dus luchtfilterbehuizing eraf, metalen leiding van spinnenkop naar injector losgehaald bij de injector, alle kabels die ik los moest maken weer vast gemaakt en starten. Resultaat: spinnenkop werkt, althans, er komt benzine uit.
Daarna de leiding weer gemonteerd op de injector en de auto opnieuw gestart, vervolgens de leiding weer losgehaald en de injector eruit genomen (ook meteen van cilinder 1). wat bleek, de injector was vochtig en rook duidelijk naar benzine.
Er komt dus benzine in de cilinder maar dit ontbrand niet.
Wat ik heb gedaan:
- 4 nieuwe bougiekabels
- 4 nieuwe bougies
- nieuwe verdelerkap
- nieuw luchtfilter
- injector van 'kapotte cilinder' gecontroleerd, deze is nat met wat zwarte aanslag (beetje zoals de bougie op bovenstaande foto)
- injector van 'goede cilinder' gecontroleerd, deze is droog, ook met zwarte aanslag maar bij de punt is hij schoon(er)
- spinnenkop gecontroleerd, deze spoot vloeistof die naar benzine rook
- compressie gecontrolleerd, deze was volgens de garage goed
Ik zag dat een injector £20 kost op ebay, onderstaande foto toont injectoren 1 en 2. Zou ik er goed aan doen deze sowieso te vervangen, dit kost voor alle 4 minder dan €150? Ik doe dit overigens liever niet (beter 150 euro in mn broekzak).
Heeft iemand nog een idee?
- Bijlagen
-

- Injectoren, de bovenste op de foto komt uit de 'kapotte cilinder'
Ex: 190E 2.0 uit 1985 op LPG met automaat