door Nick » 08 sep 2011, 14:08
Goed,
Even een update van m'n zoektocht. Ik ben inmiddels in Nijmegen, Bemmel, Tegelen, Herkenbosch, Bochum, Dortmund, Zwolle, Harderwijk, Drachten en Damwoude geweest en heb maar weinig resultaat geboekt...
In Dortmund heb ik een 190D gezien die als chassis 300.000km oud is, maar er net een gloednieuw blok in heeft liggen (2.0) dat amper 60.000km gelopen heeft en loopt als een zonnetje. Ook was er ingebouwde standheizung. Jammer dat het een roestbak pur sang was en de koppeling meteen vervangen mag. Voor onder de 2.000 heb je dan wel een blok om van te smelten...
Aangezien ik de auto voor m'n werk ga inzetten zit ik niet te wachten op een project van die omvang. Diezelfde dag nog een fraaie 2.5 gereden. Die had een flinke deuk in de achterklep, wat beginnend roest op het plaatwerk en de springveer van de stoel kostte ons een broek. Wel inclusief winterbanden, imperial en sneeuwkettingen.
Goed, gisteren in Drachten een witte 190D 2.0 5-bak gereden. 160.000 gelopen, interieur erg mooi (wel doorgezakt), lak zit er nog dik op, geen zichtbare roest op plaatwerk, onderkant deuren, wielkasten. Onderkant lijkt al getectyleerd maar kan dus het een en ander verhullen. Dinsdag laat ik hem keuren bij Wensink en wanneer daar niets aan het daglicht treedt dat de koop moet verhinderen haal ik hem diezelfde week nog op.
Inclusief elektrisch schuifdak (moeten ze nog maken, motor deed het wel), nieuwe bodemplaat, nieuwe motorkapisolatie, nieuwe antenne, nieuwe accu, nieuwe banden en nog wat knopjes e.d. 5.000 euro. Ik kan er meteen mee de weg op en hoef geen elementaire zaken aan te pakken. Dan kan ik op termijn de stoelen aanpakken (of het gehele interieur vervangen) en de audio vervangen.
Ik had natuurlijk liever meer tijd gehad om te zoeken, vooral naar een met ABS, maar ik ben denk ik erg tevreden zo. Is een 2.0 over het algemeen zuiniger dan een 2.5 of valt dat reuze tegen?
Ik heb te weinig foto's maar zal er een paar proberen up te loaden.