Erg populair zal ik me er hier niet mee maken.

maar het is natuurlijk wel een feit dat deze "klassieker regeling" misbruikt word, o.a. door mezelf.
Als deze regeling ook voor auto's na 1986 opnieuw zou worden ingevoerd, zou ik, als ik overheid was, wel een maximum aantal kilometers per jaar invoeren.
Zoiets als maximum 5000 of 10.000 km per jaar o.i.d.
Nu zijn er mensen (zoals ik

) die een klassieker rijden als dagelijkse auto en er 30K-40K of meer mee rijden. Mede door de kwaliteit van bijvoorbeeld de W201 is dat mogelijk, en zorgt dat voor een complete industrie die buitenlandse auto's van 25 jaar importeert, met alle milieu gevolgen van dien. Kijk maar eens om je heen hoeveel klassieke auto's met nieuwe nummerplaten je nu al rond ziet rijden..
Dat zal vanzelf wel enigszins uitsterven naarmate de huidige klassiekers ouder en ouder worden maar als je die 25 jaar grens opnieuw invoert zal een groot percentage van de rond rijdende auto's 25 jaar plus zijn.
Gevolgen: Aanzienlijk meer milieuschade door minder moderne auto's, veel lagere inkomsten rijksoverheid (en dat geld moet dan weer ergens anders vandaan komen) en een onveiliger situatie op de weg.
Als ik heel eenvoudig alleen aan mijn eigen belang zou denken dan zou ik zeker hoera roepen, maar ik leid nu eenmaal aan de lastige eigenschap dat ik iets verder nadenk

en toch rij ik zelf klassieker, hypocriet die dat ik ben!