Hallo medeclubbers.
Ben in het gelukkige bezit van een 2.6 uit '88 oorspronkelijk, een Franse.
De eigenaar uit Nice heette echter Adolph...posting.php?mode=post&f=10&sid=11d7509f166c21a6130dccb7d4643a19#
Hij is toen aangeschaft in de wetenschap dat de cardan (75dkm. geen esp.) jankende geluiden maakte. Deze zeurende wolf is vanaf zo'n 60 kmpu. al hoorbaar.
Als kind viel je daarbij 's avonds prima in slaap op de achterbank.
Eind deze maand gaat hij, na wat gehannes met olie-additieven en geluidsisolatie onder de achterbank, geholpen worden d.w.z. nieuwe lagers, pakkingen zonder de garantie echter dat het echt zal helpen. Ik neem aan dat daarvoor de hele klok open moet, dus dan is slijtage aan kroon en pignon toch meetbaar? De revisieset is van Mercedes. De klok van de 2.6 schijnt gelijk te zijn aan die van een W124. Kosten worden nu geraamd op €700.
De ergste versie is dat het weg is maar weer terugkomt na een tijdje. Heeft het ondanks alle flexibele Hardy schijven dan toch te maken met een verkeerde hoek van de aandrijfas? Is het koppel wat uit de versnellingsbak (hand) komt toch net iets te veel van het goede voor de rest van de aandrijflijn? Er is geen sprake van olie-lekkage en er was bij meerdere inspecties ook geen sprake van een te laag oliepeil.
Suggesties graag
gr. Albert