de luchtinlaatklep is niet juist afgesteld.
met 2 man getest: 1 iemand houd de klep iets verder los, ik start de motor en in 1 keer start hij zonder ook maar 1 hapering !!!
nu nog even juist afstellen en dan ben ik er van af

=====
Heya,
Er komt langsaam maar zeker vooruitgang bij mijn auto.
Ik had een vacuum lek, deze is verholpen, auto loopt al wat beter.
2 Kabelbreukjes, verholpen, auto loopt al wat beter.
maar nog steeds:
Koudstarten gaat heel slecht
Ik heb een handmatige stationair afstelling, dus ik heb mijn motor warm laten worden +/_ 80 graden C en even afgesteld.
nu start de motor in het begin in 1 keer en de vacuum meter gaat niet helemaal naar links, ongeveer 1 CM te weinig. een tel later begint de motor te haperen en gaat de vacuum meter naar rechts. Halverwege slaat de motor af en kan ik weer opnieuw starten.
na een paar keer proberen slaat hij langzamer en langzamer aan, maar uiteindelijk blijft hij wel lopen.
wanneer de motor eenmaal blijft lopen, en ik druk heel iets de luchtinlaat in ( echt een millimeter of 2) dan gaat de motor meer toeren lopen, wanneer de motor warm is gebeurd dit niet
Wanneer de motor eenmaal loopt en hij is nog koud, gaat de motor haperen als je gas geeft, hij krijgt dus te weinig van 1 of meerdere van de drie benoodigdheden, waarschijnlijk ook met het starten.
wanneer de motor warm is, is alles verholpen en loopt hij gewoon goed.
Koudstartinjector functioneert goed
vacuum is goed
de benzinepomp bouwt druk op wanneer je de sleutel op contact zet
geen stappenmotor maar handmatig
word de koudstartstationair door iets geregeld? zo ja, wat dan? ik denk namelijk dat hij bij het koude starten te lage toeren draait, waardoor de motor te moelijk loopt en weer afslaat.
Iemand een idee?
ps. jaa jaa... ik weet het, ik vraag er veel over, maar het is een best gecompliceerd systeem en ik heb er (nog) geen ervaring mee