Sinds de aankoop van mijn 190E uit 1984 in oktober vorig jaar, is er tot nog toe weinig aan onderhoud gedaan

A.s. zondag ga ik naar Denman, en krijgt hij zijn toerenteller, en ik krijg zijn klok ingebouwd, de mijne hapert nogal eens.
De maandag erna ( 07 maart ) gaat mijn auto naar de garage voor :
. vervangen fuseekogel rechts
. motorkapisolatie aanbrengen
. uitlijnen ( stuur staat tikje scheef )
. versnellingsbak olie en filter vervangen
. remolie checken
. remmen gangbaar maken, heeft denk ik langere tijd stilgestaan, wel nieuwe blokken gehad.
. cardanolie verversen
. motorolie is 5000 km geleden gedaan, hoeft even niet.
. koelvloeistof check
. rechterbuitenspiegel met binnenplaat bevestigen ( van Ruub-ster gekocht )
. brandstoffilter vervangen
. luchtfilter vervangen.
Hij start vaak wat lastig : je moet kontakt halve minuut aan laten staan, daarna draaien, slaat 1 seconde aan, en stopt dan . Dit ritueel 3 keer herhalen, en dan komt hij langzaam, van "ver weg " aangeprutteld. Hierna kan ik wegrijden.
Op het forum gelezen dat je allereerst naar het koude startrelais moet kijken, of de zekering daarvan !? Hoe ziet die er uit ? Heeft iemand een foto ? Zou achter de accu moeten zitten ?
Is dit de "KALTLAUFREGELVENTIL "? Deze staat wel op een faktuur, die ik erbij kreeg.
Verder bleef de verkoper maar wijzen op het zwarte kleine kastje wat ik heb onder de motorkap, op het rechterbinnenspatbord ( bestuurderskant ), en zei dat je in Duitsland belastingkorting kreeg, als je die had ingebouwd.
Heeft dit allemaal iets te maken met het koude startrelais ?
Omdat ik nog een week de tijd heb voordat de auto naar de garage gaat, hoop ik e.e.a. te kunnen ontrafelen voor mijn garage, zodat zij niet nog eens het wiel hoeven uit te vinden.
Hoop dat Hansmercedes dit stukje leest, hij heeft vast wel antwoord !

uiteraard dan ook:
. bougies en kabels vervangen
. verdelerkap en o-ring bekijken ( bedankt Arno voor je superrapportage ! )

. rotor eventueel vervangen
Nou, ik hoop op een foto of goede plaatsbeschrijving en uiterlijkbeschrijving waar die f***ing koude startrelais zit.
En als iemand tips heeft, in de trant van : "neem dit ook gelijk mee, als je toch bezig bent", dan hoor ik ze graag, ik heb nog een week !

Thanxs alvast !
Richard.