[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Brandstof toevoer : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 02 mei 2025, 14:25

Brandstof toevoer

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Brandstof toevoer

Berichtdoor MercedesFTW » 10 maart 2011, 22:34

Heya benzersscchhh,
ik heb een W201 uit 84, injectie
het is overduidelijk dat er bij mij te weinig brandstof ingespoten word met een koude start.

Het starten ging elke keer slechter, bleek er een een kroonsteentje te zitten bij mijn koude start injector...... dus een of andere beunhaas is weer tekeer gegaan. Het kabeltje was te kort... waardoor hij uit het kroonsteentje schoot. ik heb er een stukje kabel bij tussen geplaatst op een goede manier met 'knijp tunneltjes'(haha xD wat een benaming).

Meteen starte de motor in 1 keer, maar...... na een paar tellen slaat hij weer af, dit keer naar keer tot hij na heel vaak dit te herhalen blijft lopen, gas geven resulteert in afslaan, tot de motor een beetje warm word.

nu heb ik de vraag, is dit te regelen? of gebeurt dit puur en alleen door de computer?
zal de koudstart injector lichtelijk verstopt zitten? of stuurt de temp. meter verkeerde waardes door?

.......
ik weethet..... ik vraag veel voordat ik iets doe..... heb weinig tijd, en de handige sodemieter ( mijn vader) nog minder.... vandaar. misschien dat iemand er hier meer over weet en ik zo een lijstje kan afwerken om na te gaan weetje:P. :silly:
Met vriendelijke groet,

Tom

MercedesFTW
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: Brandstof toevoer

Berichtdoor HansMercedes » 10 maart 2011, 23:24

probeer eerst eens of je temp meter de juiste waardes door geeft. want dat zou kunnen verklaren dat hij als hij warm is wel blijft lopen grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989

Berichtdoor MercedesFTW » 10 maart 2011, 23:26

bedankt voor je reactie :)

waar zit de temperatuursmeter dan? volgens mij zijn er in totaal 3 ofzo?

hoe meet ik de waardes? multimeter met ohm stand?
weet je toevallig ook de waardes? :P
Met vriendelijke groet,

Tom

MercedesFTW
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor HansMercedes » 10 maart 2011, 23:36

+Ik heb er helaas niet zo een duidelijk plaatje van ,maar die sensor zit voor vlak bij je stroomverdeler [4 cyl] een voorbeeld van de waardes is bij +20graden plus meet je .2.28-2.72k ohm en bij 80 graden plus 290-364 ohm . grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor daantjedtc » 10 maart 2011, 23:50

Hallo mensen wat MercedesFtw beschrijft heb ik ook zoiets.

Bij koud starten gaat die moeilijk aan rommelt een beetje net alsof hij te weinig benzine krijgt.Toeren blijven onderin en na een paar tellen als ik geluk heb gaat die goed lopen en als ik pech heb slaat die af.Nu moet ik wel zeggen dat als het zonnig weer is en ik hem koud start loopt die beter dan met koud weer.Dan blijft die vaak meteen goed lopen.Het was eerst nog slechter toen moest ik hem echt warm laten lopen voordat ik ook meer enig gas kon geven.

Wat ik tot nu toe heb vervangen zijn mijn :luchtfilter + isolatie uit de deksel gehaald,bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap.

Ook heb ik nog een raar verschijnsel en dat is dat als de auto even heeft gereden en zet hem uit en dan na een 15 min. start dat hij erg gaat pingelen in de toeren totdat ik hem de drive zet dan is het verdwenen en loopt hij ineens prima.Iemand een idee van dit vage probleem.

Het gaat om een 962 motor en NIET om een 961 motor wat er eigenlijk in hoort te zitten.

Mvg Daniel
daantjedtc
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1984
Automaat: Ja

Berichtdoor HansMercedes » 10 maart 2011, 23:57

Ik zou als ik jou was eerst het ontstekingtijdstip even laten controleren en controleren of de vacuumvervroeger goed werkt . [is dat potje wat an de zijkant van je verdeler zit en verbonden is met een vacuum slang ] . als deze te zwaar loopt of blijft kleven kan hij ook gaan pingelen . door hem in ze drive te zetten word de motor wat zwaarder belast waardoor je pingelen mischien wat minder hoort . grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek W201