ik heb een W201 uit 84, injectie
het is overduidelijk dat er bij mij te weinig brandstof ingespoten word met een koude start.
Het starten ging elke keer slechter, bleek er een een kroonsteentje te zitten bij mijn koude start injector...... dus een of andere beunhaas is weer tekeer gegaan. Het kabeltje was te kort... waardoor hij uit het kroonsteentje schoot. ik heb er een stukje kabel bij tussen geplaatst op een goede manier met 'knijp tunneltjes'(haha xD wat een benaming).
Meteen starte de motor in 1 keer, maar...... na een paar tellen slaat hij weer af, dit keer naar keer tot hij na heel vaak dit te herhalen blijft lopen, gas geven resulteert in afslaan, tot de motor een beetje warm word.
nu heb ik de vraag, is dit te regelen? of gebeurt dit puur en alleen door de computer?
zal de koudstart injector lichtelijk verstopt zitten? of stuurt de temp. meter verkeerde waardes door?
.......
ik weethet..... ik vraag veel voordat ik iets doe..... heb weinig tijd, en de handige sodemieter ( mijn vader) nog minder.... vandaar. misschien dat iemand er hier meer over weet en ik zo een lijstje kan afwerken om na te gaan weetje:P.