door Egbert » 01 maart 2011, 19:04
5 minuten werk, en bougikabels zijn altijd in een compleet set! dus geen 3 of 4 ofzo. Altijd compleet. Tenzij je er goedkope universele china rommel op gooit. Niet aan te raden, en al helemaal niet op LPG! Verdelerkap is ook fluitje van een cent, gewoon stekkertjes overpluggen en weer vastzetten.
Verdraaien van de kap is onmogelijk.
Heeft geen enkele auto, tenminste niet dat ik ooit gehoord of gezien heb. Zou het nut er ook niet van in zien.
Als je een originele verdelerkap hebt, staat keurig de cilindervolgorde van je bougies in. Dus zolang je je ogen los hebt, kun je geen verkeerde kabels aansluiten.
Als je in eerste instantie je cilindervolgorde niet ziet op je verdelerkap, dan heb je kans dat er nog een (zwart) plastic kapje er over hebt zitten. Heb ik bij mn 2.5 wel.
Oja en over het algemeen is een setje bougiekabels niet goedkoop. Nu is bij de 16V alles duurder dan de normale 190's, dus waarschijnlijk ook de bougiekabels.
Ik betaalde voor een origineel setje BERU kabels 130 euro inkoopprijs. Via m'n werk besteld dus geen btw of verkoopwinst.
Standaard zat er op de 190's kabels van het merk BERU en nog een. Van die andere ben ik even de naam kwijt.
Trouwens, als je je verdelerkap vervangt het ook aan te raden om je rotor te doen!! Die zijn namelijk op elkaar ingesleten. Rotor kan een beetje vast zitten en brak bij mij in 8 stukken, maar ook die is zelf te vervangen.
Succes! En ik zou zeggen doe het gewoon lekker zelf! Met een schroevendraaier en een waterpomptang kun je een heel eind komen!