Enfin, we kwamen welgeteld 10 cm verder naar achteren, de tip van brouwers nog gebruikt: even de handrem erop zodat alle twee de wielen aan het begin aangedreven worden! en dat ging goed.. 10 cm dus.
Weer muurvast

ik weer naar voren en achteruit, de rook van de banden af

geen beweging in te krijgen.. Sta je dan met je goeie gedrag
Uiteindelijk hebben we de auto toch een stuk naar achteren gekregen, Jesper een stuk touw gegeven want duwen ging simpelweg niet meer.. je stond zelf muurvast in de modder. Toen werden we het zat en heb ik de bodemplaat gepakt voor onder het linkse wiel, en schrik niet, de wintermat voor in de kofferbak ging onder het rechterwiel
En gaan met die banaan.. Weer 10 cm....
En alsmaar dieper te komen staan, de uitlaat stond al gewoon stil op de grond, carterpan raakte ook de moddertroep al.. Foute boel dus! Net toen het donker begon te worden kwam er heel droog een auto van de andere kant aanzetten, een grote Toyota 4X4 die op het dooie gemakkie langs de W201 reed, lachend uitstapte dat het zo echt helemaal niks werd.. Met een sleepkabel aan beide trekhaken was het voor hem gelukkig een eitje, nergens moeite mee! Waarvoor alsnog grote dank!!!
Hier nog wat plaatjes..

De terugweg was een ware hel

grote zeiknatte zooi in de auto en hij trilde als de ziekte, duidelijk meer dan een stukje lood wat ik miste, onderweg nog even gevoeld of de zooi nog wel allemaal vastzat. Marja, t komt goed
Leer voor de volgende keer: Het terrein waar je in rijdt kan wel eens wat veranderen