helaas zijn er altijd mensen die MOETEN tanken, om bv naar het werk te kunnen gaan...
de prijs voor een liter benzine is grotendeels opgebouwd uit accijns en belastingen...excl BTW wel te verstaan, NL is volgens mij het enige land waar je BTW over accijns mag betalen

Tja Ruben waar is de grens ??
tot waar accepteren wij als Nederlanders deze graai cultuur nog ?
Hoelang blijven we mee betalen aan de speeltjes van onze regering ( lees de JSF, die miljarden kost, gekost heeft en blijft kosten...) ?
Hoelang blijven wij nog accepteren dat mensen met een inkomen van rond de 1200 euro 10% van hun inkomen kwijt zijn aan de zorgpremie, waarbij de vergoedingen steeds meer worden uitgekleed... en de ziekenhuizen steeds meer met geld smijten...waarbij direkteuren steeds buitensporige vergoedingen krijgen ??
waar is de grens ?
Ja, ik word wel eens als "zeikerd" uitgemaakt....
ik heb een goed salaris, heb genoeg problemen...en ben best bereid ergens voor te betalen, maar wil ook kunnen leven van mijn zuur verdiende centjes...
Snap ook wel dat de crisis veroorzaakt is door onze eigen "ik wil meer verdienen cultuur"...
iedere CAO onderhandeling zorgt automatisch voor duurder wordende producten en diensten, tenslotte zal de werkgever de loonsverhoging terug moeten verdienen, zullen de winkeliers hun prijzen omhoog moeten doen....kortom, we rennen in een cirkel, als makke schapen... wat gaan we erop vooruit ? Niks, helemaal niks....eerder achteruit..
Maar goed, terug naar de benzine prijzen..
als de olie duurder wordt, stijgen de prijzen evenredig had, danwel harder...
wordt de olie goedkoper, dalen de prijzen vaak niet, blijven gewoon gehandhaafd..
eerlijk ? nee, tuurlijk niet..de reinste diefstal, die legaal is...
afgelopen week is de benzine prijs ca 6 cent gestegen, dat zijn bijna 15 gulden centjes....
als in de gulden tijd de benzine zoveel in prijs was gestegen, waren we in alle staten..
tegenwoordig ach...iedereen klaagt.... ( doe ik ook hoor )...
het zal allemaal zo moeten....
ik rij naar mijn werk in de Cinquecento, die in de winter periode ca 1 op 15 doet, in de zomer maak ik er gemiddeld 17 km mee op één liter.... dan valt het nog allemaal mee...
fijne kerst verder