Lees ook het volgende artikel op Autoweek, is overigens wel een oud artikel.
Nu ben ik niet zo moeilijk, en intereseert het me weinig wat mijn auto me kost; het is een hobby en ik zelf heb besloten dat die mij veel geld mag kosten. Maar, er is ook voor een simpele Sliedrechter een grens.
Stel dat van de zomer de prijzen op de 1,85 staan voor een liter 98 ongelood, dan tank ik mijn cabrio'tje af voor €129,50. U zei?! juist, hondernegenentwintigeuroenvijftigcent.
Juistem, om je kapot te schrikken. Nu rijdt ik voor mijn leeftijd in een veel te dure auto dus loop ik daar echt niet om te zeiken. Maar bij mij komt toch steeds meer het idee omhoog om bij een bepaalde prijs gewoon te stoppen. Dan kap ik ermee, auto in de stalling, fietsplan van het bedrijf aannemen en me eigen de barste intrappen om ergens te komen.
Het woonwerk verkeer met de cabrio kost mij dan per maand €130,- Met de 'economische' Diesel een slordige €30,- Ook dat vind ik belachelijk veel daar het 400 km is wat ik gemiddeld wegtik om te gaan arbeiden. Waar ligt nu eigenlijk de grens? Betalen we over een jaar 2 euro de liter? En wat hebben we dan als reden?
De dollar stijgt, de olie is daar aangekoppelt en wordt dus ook duurder, waardoor de brandstofprijzen stijgen. De dollar valt weer bijna om, maar dan gaan we over op deze:
De vraag neemt toe, maar de productieaantallen blijven gelijk, dus stijgt de prijs mee.
Dankzij de crisis neemt de vraag af,
Maakt niet uit, speculanten om de markt zeggen dat de prijs zal blijven stijgen, dus gaan de prijzen omhoog.
Echt hoor, ik ben niet te beroerd om te tanken, ik rijdt een dieseltje in de winter en ik rij veel, heel veel hobby kilometers. In de zomer rijdt ik een slurpende grote Mercedes-Benz en hoor je mij niet klagen. Maar als ik het goed begrijp, kan ik dat wel vergeten en moeten we massaal aan de 1.0 turbomotoren die geen reet verbruiken. Werkt dat wel? dan heeft de overheid minder inkomsten en moet de prijs dus weer verder omhoog.
Wanneer stoppen jullie? Of blijven jullie doorrijden, ook al gaat de prijs over de 2 euro heen?
Leek mij een interessant onderwerp voor op een liefhebbers forum! Laten we proberen een zo goed mogelijke discussie hierover hebben. Op diverse fora/infosites is de discussie weer aan het opladen, elke normale mening kan helpen in verandering van de situatie.
- zo.jpg (18.52 KiB) 3197 keer bekeken