Automaat is echt naar je eigen voorkeur te rijden. Je voelt een automaat altijd iets, da's automaat eigen, maar voelen en klappen in de bak is wat anders. Hoe je het omschrijft is er niks aan de hand

In stand E:
Bak schakelt vroeg en met plankgas schakelt de bak ruim voor max. toeren op. De motor reageert wat slomer op 't gas en dat kan met gladde omstandigheden prettig zijn natuurlijk. Met de E stand kun je ook mooi uitrollen zonder dat er hard op de motor afgeremd wordt. Als je goed anticipeert op het verkeer is dit uitrollen heel goed in je voordeel om te zetten. (zuinig rijden, en ik haal 1 op 13 en rijdt altijd in de E stand)
In S stand:
Bak schakelt wat later en met plankgas schakelt de bak pas bij max. toeren. De motor reageert iets rapper op 't gaspedaal. De bak schakelt wat eerder terug, waardoor je wat meer op de motor afremt.
ps. De automaat trekt altijd op in de 2de versnelling bij 'normaal' gas geven. In stand E en stand S. Als je met plankgas wegscheurt in stand S trekt de bak wel op vanuit de 1ste versnelling.
Als de bak net opschakelt en je gaat van je gas af dan voel je het schakelen trouwens een stuk heftiger. (Schakelen gaat het soepelst bij deelbelasting van de versnellingsbak.) Bij stadsverkeer in de E stand kan dit, schakelen bij gas loslaten, nogal eens gebeuren. Als dat je stoort kun je ook kiezen om de bak in 3 te zetten als je in de stad rijdt. Dan voorkom je dat er geschakelt wordt bij ong. 45 km/h naar 4. In stand 3 bij stadsverkeer rem je dus ook wat meer af op de motor als je van het gas gaat en je kunt de 'uitrol functie' van de automaat minder benutten.
Maar als gezegd, het blijft persoonlijke voorkeur. Mijn tip: rijdt een week of twee in de E stand. Rijdt dan een week of 2 in de S stand en probeer dan eens de combo uit (Dus in 3 in de stad en in E bij langere ritten buiten de stad). Zo leer je de automaatfunctionaliteit beter kennen en leer je wat past bij jouw vookeuren.