Enige tijd terug ontdekte ik plots een losgebarsten hoek, links, van het ventilatierooster. Vandaag is er een probleem bij gekomen: drukte iets te hard op schuifdak schakelaar en plop... toen zat-ie achter het driehoekige paneel.
Duidelijk dat dat er nu uit moet, ook om eerdere schade redelijk te kunnen repareren.
Heb de 2 draai-roosters eruit gehaald, de 2 schroeven van onderste lijst eruit gehaald én de schroef achter de schakelaar van de achterruitverwarming. Rechts boven zat geen schroef: er zit een rond verzonken vlakje in het kunststof en daar tegenaan zie ik iets van messing. Zit daar los.
Heb de inbus van het heveltje goed los (niet er uit) gedraaid en nu zit ik enigszins vast. Heb geprobeerd aan het frame te trekken, maar het wil niet naar voren komen.
Heb overal op het net gekeken en er wordt (soms) geadviseerd om de tacho unit eruit te halen én het handschoenkastje.. Het schijnt dat je anders de rubberen manchet niet goed meer over het frame kan krijgen.....
Bij "how to" staat hoe het hele dash incl. dit deel eruit te halen maar bij inbouw is dus alles L en R weggehaald.
Heel gedoe voor herstel van een doorgedrukte schakelaar!
Het lijkt dat ik zonder het verder te vernielen het frame alléén er niet eens uit krijg

ref. Mercedes 2.5D 1986
Dank voor het lezen, met vriendelijke groet,
Rob.