door RD500SEC » 14 aug 2020, 12:09
Hoe betrouwbaar is de km stand?
De auto is inmiddels 34 jaar jong, dus los van de km’s heeft ook de tijd zijn werk gedaan.
Als het klopt wat ik denk, een defect veertje, zou dat een veertje kunnen zijn die af fabriek niet 100% geweest is, en het voortijdig heeft begeven. Een exemplarische fout.
Het overdruk klepje is van buitenaf bereikbaar, maar of dat met het stuurhuis in de auto ook lukt om te verwijderen, durf ik zo niet te zeggen.
De stuurpomp zit hoger dan het stuurhuis, dus komt er niet al te veel uit de slangen als je ze los haalt.
Je zou ook de retourleiding van de pomp los kunnen nemen, na het reservoir leeg te hebben gezogen, dan met twee personen met de retourslang in een bak, de motor op de startmotor tornen, (dus even de vacuüm stop op de pomp op continu vacuüm aansluiten, dan springt de motor niet aan) En kijken of er vloeistof uit de retour komt tijdens tornen.
Houd een fles ATF bij de hand om bij te vullen, zodat de pomp niet droog draait. Net zo lang doorgaan tot je verse olie ziet komen.
Een ander idee is om de druk te laten meten.
Met vriendelijke groet, Richard