Starten wilde alleen met gas geven en dus direct wegrijden na en stoot gas geven want zodra ik de toeren omlaag laat gaan valt ie weer uit.. Best lastig dus met een automaat.

Bij elke rotonde en stoplicht hetzelfde zenuwachtige ritueel en constant afslaan van de motor zodra toerental naar stationair zakt.
Dus de WW maar gebeld en de monteur controleerde de stappenmotor (ok) en diverse aansluitingen (ok) en vacuumleidingen (ok) maar hij kon niets vinden wat niet goed was.

Hij krabde eens achter zijn oren en besloot tot een "workaround" en monteerde een klein plastic blokje met een tierip op de luchtweger om tijdelijk het toerental te verhogen zodat de motor niet meer af zou slaan en ik iig thuis kon komen. Dat is inderdaad gelukt.
De motor loopt verder prima en nu stationair wat hoger door dat blokje maar dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn..
Er is net al heel veel gedaan aan het stationair lopen en starten (zie lang-starten-en-onregelmatig-lopen-bij-koude-motor-t14670.html )
Voor ik hem terug breng naar mijn vaste monteur, iemand een idee wat dit kan zijn? Het is iig spontaan ontstaan na een lange rit..