Het is nu 30 apr 2025, 13:44
Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel, met de W201 kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.
door Andyam » 26 okt 2019, 20:13
Heeft er iemand ervaring met het aanpassen van de pomptiming bij een 190D?
Dan bedoel ik natuurlijk in beperkte mate, en op basis van het geluid van de draaiende motor?
Zeker in het geval er een lichte nageling is in vrijloop.
Voor het verstellen van de pomptiming neem ik aan dat het voldoende is de drie bouten die de flens van de pomp vasthouden te lossen en vervolgens met de bout die zich tussen pomp en motor bevindt de timing aan te passen.
-
Andyam
- Expert Boarder

-
- Berichten: 99
- Geregistreerd: 11 okt 2009, 17:05
- Woonplaats: Deinze
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1988
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door JantjeV8 » 27 okt 2019, 08:13
Een pomp hoort gewoon volgens gegevens afgesteld te worden en niet anders. Zeker niet op gehoor, iedereen hoort iets anders.

-
JantjeV8
- Gold Boarder

-
- Berichten: 267
- Geregistreerd: 24 feb 2011, 21:38
- Type wagen: 190
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Gombal » 04 nov 2019, 23:03
15 graden na bovenste dode punt, bij stilstaande motor en 0 graden rek op de ketting.
-

Gombal
- Technisch adviseur

-
- Berichten: 102
- Geregistreerd: 25 sep 2010, 23:15
- Woonplaats: Zeeland
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
Keer terug naar Diesel specifiek W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten