W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 22 nov 2019, 14:35

Pomptiming aanpassen bij draaiende motor

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel, met de W201 kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Moderator: Bram Jansen

Pomptiming aanpassen bij draaiende motor

Berichtdoor Andyam » 26 okt 2019, 20:13

Heeft er iemand ervaring met het aanpassen van de pomptiming bij een 190D?
Dan bedoel ik natuurlijk in beperkte mate, en op basis van het geluid van de draaiende motor?
Zeker in het geval er een lichte nageling is in vrijloop.
Voor het verstellen van de pomptiming neem ik aan dat het voldoende is de drie bouten die de flens van de pomp vasthouden te lossen en vervolgens met de bout die zich tussen pomp en motor bevindt de timing aan te passen.
Andyam
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 11 okt 2009, 17:05
Woonplaats: Deinze
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Pomptiming aanpassen bij draaiende motor

Berichtdoor RD500SEC » 27 okt 2019, 00:39

De pomp wordt ook aan de achterkant ondersteund door een beugel, ook deze bout zul je moeten lossen.
Voor je begint, merk de pomp zoals hij nu staat, zodat je weer terug kunt naar de uitgangs situatie.

Misschien is het toch beter de pomp door een specialst te laten afstellen?
Met vriendelijke groet, Richard
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1030
Geregistreerd: 02 apr 2013, 00:19
Woonplaats: Schagerbrug
Roepnaam: Richard
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W126 SEC


Re: Pomptiming aanpassen bij draaiende motor

Berichtdoor JantjeV8 » 27 okt 2019, 08:13

Een pomp hoort gewoon volgens gegevens afgesteld te worden en niet anders. Zeker niet op gehoor, iedereen hoort iets anders. :violin:
JantjeV8
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 24 feb 2011, 21:38
Type wagen: 190
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: s210 E430 T, s210 E240 T, Unimog u416 1973, W123 230TE,
Holder B12 1958, Fiat 500 1967


Re: Pomptiming aanpassen bij draaiende motor

Berichtdoor Gombal » 04 nov 2019, 23:03

15 graden na bovenste dode punt, bij stilstaande motor en 0 graden rek op de ketting.
Avatar gebruiker
Gombal
Erelid
Erelid
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 25 sep 2010, 23:15
Woonplaats: Zeeland
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W124 300D 1986, W124 200D 1986


Keer terug naar Diesel specifiek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast