Ik heb twee maanden geleden mijn verstuivers van mijn 190D laten reviseren (nieuwe nozzles).
Tegelijkertijd heb ik zelf aan de inspuitpomp de O-ringen en de koperen ringen aan de perskleppen vervangen
wegens lekkage. Sinds de werken aan pomp en de injectoren (tegelijkertijd) nagelt de motor tijdens vrijloop.
Als de motor op toeren is hoor je het niet. Ik heb de wartels aan de injectoren als stuk per stuk losgedraaid, ter
ontluchting en om te controleren of er verschil is tussen de cilinders. De toerental vertraging bij het losdraaien is
bij iedere cilinder gelijk. De wagen heeft sindsdien al een paar duizend kilometer gereden, dus eventuele lucht zou er nu toch al wel moeten uit zijn.
Ik denk nu om de verstuivers uit te halen en te laten hertesten bij een andere firma.
Een ander oorzaak zou misschien kunnen zijn dat er via de aanvoerkant van de pomp lucht binnenkomt,
alhoewel dat voor de werken er geen nagelen was en er ook niet aan de aanvoerkant gewerkt is.
Hoe kan ik controleren of er geen lucht binnenkomt via de aanvoerkant?
Wat zou verder nog een oorzaak kunnen zijn?