Je auto is van 86, de spanarm met zijn lager, de spanrol met zijn lager mogelijk ook.
Ik denk dat je niet kunt spreken van een zwak punt, zelfs als beiden al eens vervangen zijn zie ik het als normaal onderhoud.
We zijn verwent met de goede kwaliteit die DB leverde.
Als ik kijk naar Land Rover, waar het heel normaal is dat bij een auto van 7 jaar oud de deursloten al eens vervangen zijn ivm slijtage (deur sluit niet of gaat niet meer open, 1/2 jaar later met het nieuwe slot opnieuw!), evenals de schakelaars van verlichting en ruitenwissers, de ruitenwissermotor, bovendien de splines van de tussenas eraf gedraait zijn bij 185000 km, gewoon wegverkeer, geen terreinritten of zware lasten erachter!!
Wat resulteerd in de revisie van de tussenbak door metaaldeeltjes in de bak, nieuwe tussenas, in en uitbouwen en een stevige rekening. Wordt bij LR gezien als normaal onderhoud/reparatie.
Dan mogen we niet klagen met een lager of spanarm eens in de 16 jaar als bijkomend onderhoud.
Dan heb ik het nog niet over de kwaliteit van de lak, de coating van het chassis, de water(on)dichtheid van de carrosserie, deurrubbers blijven na 4 jaar al niet meer op hun plek zitten, de kwaliteit van de (stekkers van de) verlichting en de overige elektrische onderdelen als sensoren, luchtmassameter, etc.
Vergeet niet dat de jongste 190 inmiddels 25 jaar oud is, en beduidend minder onderhoud vraagt dan de aangehaalde LR van nog geen 7 jaar. Onze auto’s werden met de hoogste kwaliteitstandaard in elkaar gezet om vooral niet kapot te gaan, de LR met het idee dat de dealer er een goed belegde boterham aan moet kunnen verdienen.
Naar mijn idee zijn beiden daar goed in geslaagd.