Vandaag de klus verder afgemaakt.
Vanmorgen eerst de siliconen pakking gehaald 300+ C
Viel achteraf alles mee.
Het heeft er allemaal nog nooit zo mooi uitgezien.
Als het goed is lekt de keerring niet meer en blijft de auto ook met koude start goed starten. Hij startte als een raket.
Misschien heeft iemand er iets aan.
-- De deksel heeft 4 bouten, als je er voor staat zijn de linker bouten iets korter dan de rechter.
-- De rubber ring in de gele plaat achter de rotor was kogel hard, is vernieuwd voor een mooi soepel exemplaar.
-- Rotor meenemer = Tork 30 (niet alle nr 30 passen)
-- De Inbus maten voor Bosch of Beru van de rotor is verschillend
-- Om de onderste bout links van de deksel eruit te kunnen trekken moet de buis naar de waterpomp iets omhoog.
-- Deksel bouten zijn sleutelmaat 14
-- De oude keerring zit muurvast, die moet je eruit krikken met een schroevendraaier zodat je aan beide anten op het rubber zit.
-- De nieuwe keerring moet in de deksel zitten voordat de deksel wordt teruggeplaatst. Eerst de keerring op de nokkenas, gaat niet want dan zit de keerring teveel naar achteren. Je moet hierbij goed oppassen dat de losse binnenkant van de ring niet dubbel slaat op de nokkenas. Als je hiermee bezig bent begrijp je wat ik bedoel.
-- De oude pakking heb ik met thinner weggehaald en daarmee ook meteen alle randen ontvet voor de nieuwe vloeibare pakking.
-- Gebruik als het enigszins kan lucht om de omgeving van waaraan je werkt schoon en droog te blazen.
Het zal nooit mijn hobby worden