door RD500SEC » 13 jan 2018, 01:10
Kan je zien of er iets verbogen is?
De stuwklep hoort een vlakke schijf te zijn.
Kun je er misschien een foto van maken? De schijf hoort op een bepaalde hoogte in de trechter te liggen.
Als de arm of de stuwschijf krom zijn klopt deze afstelling natuurlijk niet meer en zul je ze moeten vervangen.
De stuwschijf is nieuw bij de dealer te verkrijgen, als de arm krom is, is een vervangende luchtmassameter waarschijnlijk de beste oplossing.
Na eventueel vervangen van stuwschijf of complete luchtmassameter zul je het CO moeten (laten) stellen.
De stelschroef is te bereiken door het gat in het luchtfilterdeksel. Het is een inbusschrof 3mm.
Door de schroef tegen veerdruk in te duwen totdat hij aangrijpt in de eigenlijke stelschroef, kun je het CO verstellen.
Linksom is armer, rechtsom is rijker. Houd goed bij hoeveel je de schroef verdraait en waar heen zodat je weer terug kan mocht dat nodig zijn.
Mocht er niets verbogen zijn, begin dan met rijker stellen van het CO. 1/4 slag per keer, tot hij aanslaat en blijft lopen, daarna kan je met een voltmeter de dutycycle afstellen, dan stel je eigenlijk het CO op electronische manier zonder het uitlaatgas te meten.
Laatst bijgewerkt door
RD500SEC op 13 jan 2018, 01:50, in totaal 2 keer bewerkt.
Met vriendelijke groet, Richard