Daarom werkt het op druk ontluchten ook zo goed, je perst met vloeistof aanbod ipv zuigen met gas (vacuum). Vloeistof is veel sterker, is niet samendrukbaar dus perst alles weg. Met vacuum ben je afhankelijk van gas en maximaal 1 bar, drukmethode mag max 2 bar. Bovendien heb je veel meer en constant aanbod vanuit je druktankje, meer flow dus als bij het aansluiten op een remklauw ontluchtingsnippel.
Heb bij mij ook met vacuum de achterremmen geprobeerd, niet voor elkaar te krijgen omdat er wat vervuiling in de remklauwen zat. Zelfs met een spuitje van de klauw naar de hoofdremcilinder geprobeerd. Dit werkte wel maar duurt een eeuw.
Met de druk methode was het binnen 5 minuten gepiept, bovendien spoelde ook mooi alle troep eruit.
Als je via je remklauw naar je hulpcilinder ben gegaan moet hij hem gewoon gevuld hebben met vloeistof lijkt me zo, ongeacht of je hulpcilinder werkt of niet, je hoofdremcilinder werkt wel neem ik aan
En ook al zou de zuiger bijv. van de hulpcilinder kapot zijn of lekken dan nog moet je wel wat weerstand voelen als alles gevuld is met vloeistof, het is tenslotte niet samen drukbaar.
Ik zou nog steeds zeggen, investeer nog geen 10 euro en maak een druk systeem. Dan weet je zeker dat je hem vol krijgt. Mocht hij dan idd echt kapot zijn kun je hem altijd nog vervangen. En daarna kun je hem ook weer vliegensvlug en makkelijk ontluchten

.