door Fontijne36 » 13 mei 2016, 20:53
Heeft deze auto een mechanische brandstofpomp? Ik heb eens ook een probleem gehad met een opel
Carburateur liep over motor draaide slecht bijlage toeren allen op de snelweg geen problemen. Na lang zoek kwam ik er achter "de mechanische benzinepomp leverde een te hoge druk" een nieuwe gemonteerd en het probleem was over. De max druk wordt bepaald door een veer in de pomp die de membraan naar boven drukt. Na 150.000 km bleek de veer sterker geworden te zijn door de vele indrukkingen (koude deformatie van het verenstaal" Het was een opvoerpomp van duitse fabrikant Pierburg.
Misschien heb je hier wat aan om je probleem op te lossen.
Ander iets kan zijn: In moderne benzines zitten andere toevoegingen zoals bio alcohol (wettelijk bepaald), die pakkingen en slangen aantasten of poreus maakt. Heb dit zelf meegemaakt met mijn BMW R80/7 motorfiets de druk in de slang was hoog uit 40 cm benzine kolom dus niets, ma een ritje stonk mijn broek en schoenen altijd naar benzine! Heb toen een hoge kwaliteit benzineslang gekocht van het merk Trelleborg en het probleem van gedeeltelijk op gelost. De kunststof vlotter bleek te weinig opwaartse kracht te hebben, nieuwe gemonteerd en het probleem was over.
Je moet wat overhebben om oude voertuigen te blijven rijden