[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
benzinelek : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 02 mei 2025, 18:40

benzinelek

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

benzinelek

Berichtdoor Mink » 24 apr 2016, 18:59

Hallo mensen. wie kan me even helpen? carburateur ( 190. 2.0 1983) gooit benzine eruit bij stationair draaien. bij gas geven houdt het op. Blijft dan de vlotter hangen, of is dit te simpel gedacht? En kan je het dan met een carburateurreiniger ff oplossen of moet ik de pierburg echt uit elkaar gaan halen?
Mink
Junior Boarder
Junior Boarder

Type wagen: 190
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: benzinelek

Berichtdoor Bromgabber » 24 apr 2016, 22:20

Waar gooit hij de benzine eruit?
Denk niet dat het met een reinigertje is opgelost..
Bromgabber
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee

Berichtdoor Mink » 25 apr 2016, 10:53

Er komen 2 benzineleidingen vanaf de brandstofpomp de carb. in. Daar boven de ingang bij de carb zeg maar, zit een soort kunstof knietje en daar lijkt het uit te komen. Nog ter aanvulling. Ik heb vorige week benzineslangen vervangen. Beide door 6 mm, is dat ok? Zaten er ook op overigens. Nog een detail. Hij gooit het eruit als de motor beetje warm is en dan alleen bij stationair draaien. Mijn theorie is dan dat er misschien een vuiltje tussen de zitting zit en de vlotter het niet meer afsluit. Onzin?
Mink
Junior Boarder
Junior Boarder

Type wagen: 190
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Fontijne36 » 13 mei 2016, 20:53

Heeft deze auto een mechanische brandstofpomp? Ik heb eens ook een probleem gehad met een opel
Carburateur liep over motor draaide slecht bijlage toeren allen op de snelweg geen problemen. Na lang zoek kwam ik er achter "de mechanische benzinepomp leverde een te hoge druk" een nieuwe gemonteerd en het probleem was over. De max druk wordt bepaald door een veer in de pomp die de membraan naar boven drukt. Na 150.000 km bleek de veer sterker geworden te zijn door de vele indrukkingen (koude deformatie van het verenstaal" Het was een opvoerpomp van duitse fabrikant Pierburg.
Misschien heb je hier wat aan om je probleem op te lossen.

Ander iets kan zijn: In moderne benzines zitten andere toevoegingen zoals bio alcohol (wettelijk bepaald), die pakkingen en slangen aantasten of poreus maakt. Heb dit zelf meegemaakt met mijn BMW R80/7 motorfiets de druk in de slang was hoog uit 40 cm benzine kolom dus niets, ma een ritje stonk mijn broek en schoenen altijd naar benzine! Heb toen een hoge kwaliteit benzineslang gekocht van het merk Trelleborg en het probleem van gedeeltelijk op gelost. De kunststof vlotter bleek te weinig opwaartse kracht te hebben, nieuwe gemonteerd en het probleem was over.
Je moet wat overhebben om oude voertuigen te blijven rijden
Fontijne36
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1984

Keer terug naar Techniek W201