[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Muizen : Van alles wat....W201 en andere C-Klasse

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 20 mei 2025, 04:16

Muizen

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W201 en W202.
Leuk filmpje met een W201 of W202? Of met de W201 of W202 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W201)

Muizen

Berichtdoor Bram Jansen » 25 apr 2015, 15:23

Mensen die in een buitengebied wonen zullen het misschien kennen, veel muizen!

10 jaar geleden had ik in mijn garage een zogoed als nieuwe 220 combi staan. Totdat de auto gek ging doen bij het schakelen en slecht ging starten wist ik nog niet wat er aan de hand was. Complete kabelbomen aangevreten. Schade, 1000 euro.

Om wat redenen staat de 190E 2.6 in diezelfde garage alweer even stil Op mijn dooie gemak ga ik wat dingen vernieuwen aan de wagen, zo ook het achterruit rubber i.v.m op tijd opgemerkte lekkage.

Bij het leeg halen van de kofferbak, ja hoor, het was weer zover, een muizennest in een doek.
Uiteraard weet ik wel raad met die krengen dus ze zijn nu mortie, sorry voor iedereen die dat zielig vind maar ik laat mijn auto niet verwoesten door een paar muizen. Het is op het platte land nou eenmaal onmogelijk om die dingen buiten te houden.

De vraag is. Hoe komen ze in de kofferbak terecht. Heb het reserve wiel eruit gehad, niets in die wielkast. Wel kapot en aan gruis gevreten stickers die je te pas en te onpas in onze auto's tegenkomt. Achterbank eruit, ook daar niets.
Begrijp er dus niets van.

Hierbij een foto van een alvast aangevreten speakerkabeltje.

Dus buiten woners, opgepast!
Bram Jansen

Re: Muizen

Berichtdoor Bastian-Hoen » 26 apr 2015, 11:07

misschien even je achterbank er uit halen
kan zijn dat ze van voren zijn gekomen en zo je kofferbak hebben gevonden
ook de achterbank is een plek waar ze graag willen zitten (bij mijn 2.6 project ook gelukkig waren ze al weg)
http://www.fulica.nl (sorry nog steeds weinig foto's
let op wij zijn geen bedrijf ( de classics) maar wij zijn bezig met een hobby
in een mooie grote sleutel hal in Doetinchem

beschikken over EPC van Wensink
Bastian-Hoen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: Muizen

Berichtdoor WillemH » 26 apr 2015, 11:34

als je een gaatje hebt waar je met de balpen in kan dan kan een muis hier ook door.
ik zou serieus eens gaan kijken naar wering in en rondom je schuur, spouwgaten voorzien van roosters?
WillemH
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Keer terug naar Van alles wat....W201 en andere C-Klasse