Mensen die in een buitengebied wonen zullen het misschien kennen, veel muizen!
10 jaar geleden had ik in mijn garage een zogoed als nieuwe 220 combi staan. Totdat de auto gek ging doen bij het schakelen en slecht ging starten wist ik nog niet wat er aan de hand was. Complete kabelbomen aangevreten. Schade, 1000 euro.
Om wat redenen staat de 190E 2.6 in diezelfde garage alweer even stil Op mijn dooie gemak ga ik wat dingen vernieuwen aan de wagen, zo ook het achterruit rubber i.v.m op tijd opgemerkte lekkage.
Bij het leeg halen van de kofferbak, ja hoor, het was weer zover, een muizennest in een doek.
Uiteraard weet ik wel raad met die krengen dus ze zijn nu mortie, sorry voor iedereen die dat zielig vind maar ik laat mijn auto niet verwoesten door een paar muizen. Het is op het platte land nou eenmaal onmogelijk om die dingen buiten te houden.
De vraag is. Hoe komen ze in de kofferbak terecht. Heb het reserve wiel eruit gehad, niets in die wielkast. Wel kapot en aan gruis gevreten stickers die je te pas en te onpas in onze auto's tegenkomt. Achterbank eruit, ook daar niets.
Begrijp er dus niets van.
Hierbij een foto van een alvast aangevreten speakerkabeltje.
Dus buiten woners, opgepast!