[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
achterwiel blijft hangen : Techniek W201 - 2

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 08 mei 2025, 04:50

achterwiel blijft hangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re: achterwiel blijft hangen

Berichtdoor koun » 09 maart 2015, 21:20

welke velgen bij mijn auto geleverd zijn heb ik geen idee van, ik heb inderdaad van die bouten met zown lange kop.

maar deze waren het probleem niet.

voor mijn stalen velgen heb ik dezelfde bouten als die bij het reserve wiel horen.

dan zal ooit iemand dit ook geweten hebben en 2 van de slotbouten ingekort hebben.

kan bijna niet anders lijkt me.

maar dan nog als je zoiets niet weet van die bouten, bijv een oud vrouwtje? die langs de snelweg een bandje moet wisselen?

ik vind niet echt rechtvaardig dat ik hier wordt beschuldigt van een sleutelfout terwijl zoiets totaal niet vanzelfsprekend is.

daarbij, toen ik de garage belde, en het probleem uitlegde wisten ze meteen al wat het was.. lijkt mij erop duiden dat dit vaker gebeurd..
koun
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Berichtdoor VmaX » 09 maart 2015, 21:36

je hoeft je niet aangevallen te voelen, je hebt gewoon niet de juiste originele spullen onder je auto dat kun jij ook niet weten.
Een vorige eigenaar is creatief geweest en daar kom je nu ongelukkigerwijs achter.
Als je het weet en je kunt er mee leven zou ik het zo laten en anders een keer een compleet setje juiste (slot)bouten bij de juiste velgen scoren en jij (en oude vrouwtjes :lol: ) hebben geen enkel probleem in de toekomst.
VmaX
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja

Berichtdoor koun » 09 maart 2015, 21:44

ik wil liever die berg geld in mn zakken laten zitten de prijzen van de mb dealer en slotbouten sla je steil van achterover geloof ik,

en onhandig met auto's ben ik niet. dit was alleen zoiets waar ik nog nooit van had gehoord, en mijn vorige auto en mijn mazda hadden allemaal wielmoeren, daar is zo'n fout nogal onmogelijk.

gr Koun
koun
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee

Berichtdoor VmaX » 09 maart 2015, 23:39

Setje originele slotbouten + bouten voor een W201/W124 heb je samen vaak al voor €50,- tot €75,- (marktplaats, ebay enzo) valt dus nog wel mee.
Maar je hebt wel gelijk die wielmoeren zijn eigenlijk handiger :) heb ik ook op mijn Chrysler.

Overigens nog ff een tip: Als je een origineel MB gereedschapsetje hebt (dat bruine mapje) van een W201 met oorspronkelijk LM velgen geleverd dan zit er ook een aluminium "wielgeleider" in het setje. Dat is een soort staaf met schroefdraad die je in de ashub draait, dan hang je je wiel erop en kun je op je gemak de bouten erin draaien.
Als laatste draai je die staaf er weer uit en de laatste bout erin. Handig! :ugeek:
VmaX
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja

Berichtdoor Bram Jansen » 09 maart 2015, 23:44

De moraal van dit verhaal: Zelfs bij een Mercedes moet je een heel klein beetje weten wat je doet.
Bram Jansen

Vorige

Keer terug naar Techniek W201