Wat ik al een hele tijd mooi vind is de CLK klasse. de oude C klasses vind ik niet bepaald mooi en de nieuwere zijn 'onbetaalbaar' voor zo'n jonge heer als ik

Ergens eind 2015 of begin 2016 wil ik me er aan wagen. een dikke CLK.
Een mooie CLK zonder allerlei aanpassingfratsen met rare velgen of rare pauperuitlaten e.d.

Meteen even wat onderzoek gedaan.
Er is de W208 pre-mopf en de mopf (1997-2000 & 2001-2003)
en daarna komt de W209 (2002-2010)
Zelf lijkt mij een W208 van 2001-2003 het mooist. in verband met de MOPF met allerlei leuke vernieuwingen ten opzichte van de pre-mopf versie.
de pre-mopf versie is erg roest gevoelig, maar hoe is de mopf versie? welke adviseren jullie?
de pre-mopf versie kun je al voor een prikkie kopen, maar deze hebben vaak een hoge kilometerstand.
Dat leid tot de volgende vraag:
Hoe zijn de motoren van de CLK's. zijn het kilometervreters? hebben ze allemaal een ketting? hoe zit het met onderhoud?
de W208 heeft de volgende motoren
CLK200
CLK200 Kompressor
CLK230 Kompressor
CLK320
CLK430
CLK55 AMG
Wat mij het meest trekt is de 320 6cyl

een 8cyl slurpt mij net wat te veel dus die laat ik liever staan. en anders een 200-230 kompressor. de normale clk200 lijkt mij zeg maar de 'trage' 1.8E of de 2.0D.... daar ben ik wel een beetje klaar mee, om eerlijk te zijn.
Wat adviseren jullie?
Ik wil sowieso een (bijna) full option wagen. geen basic uitvoering, dan koop ik nog liever een full option fiat panda zeg maar

ABS ESP Leren interieur (grijs/zwart) Stoelverwarming Parkeersensoren CommandNav Multifunctioneel stuur(heeft premopf niet geloof ik) en cruisecontrol. Dat soort dingen zeg maar; gewoon lekker luxe voor een goed betaalbare prijs.
Hebben jullie ervaringen met deze auto's?
vertel je verhaal en geef je adviezen.
Mocht ik wat vergeten zijn te vermelden, op en- of aanmerkingen hoor ik graag

Google levert bar weinig resultaten met aankoopadviezen voor deze wagen

Alvast bedankt voor alle reacties !