Hoe is het met de staat van onderhoud van je wagen? ik bedoel zaken als: verdelerkap, rotor, verdelerkap, bougies, bougieskabels. dit is vaak punt 1 om naar te kijken.
ik zie dat je een automaat hebt. hoe gaat het met de vacuum meter? als je bijvoorbeeld 50 of 80 rijd en je zet je gaspedaal precies zo, zodat je geen snelheid verhoogd of verminderd.... slaat de economy meter dan uit naar rechts?
hij zou helemaal links moeten zitten; doet hij dit niet, zou je eens kunnen gaan zoeken naar vacuum lekken. Ook je vacuum doet mee aan het regelen van je toerental.
Daarnaast heb je temperatuur sensoren die zaken als dit bepalen en daarbij de potmeter, waar hier op het forum een topic voor is en waar ze ook te koop zijn voor 30€ deze staan er om bekend slechts 10-15 jaar mee te gaan.
Ook zou ik eens kijken naar het schoonmaken van je stappenmotor, deze REGELT het stationair toerental, deze is ook weer afhankelijk van je vacuum.
Ik moet wel zeggen, mijn vader's W124 2.3 v8 heeft EXACT hetzelfde probleem. Graag zou ik jou bevindingen ook meenemen naar de auto van mijn vader... bij hem hebben we reeds alle sensoren vervangen; bougies, kabels, rotor, verdelerkap, stappenmotor gereinigd, maar er lijkt ergens een vacuum lek te zitten die we niet kunnen vinden; WANT de economy meter slaat altijd erg ver uit, ook met het truucje van gaspedaal perfect zetten tijdens het rijden op bijvoorbeeld 50 of 80 km/h. Koud start gaat altijd erg goed, hij springt mooi naar 1200 toeren, maar als hij warm is gaat hij inderdaad naar 5-600 toeren en loopt hij erg rauw en soms zelfs op 3 cilinders.... het is dus kwestie van eerst vacuumlek vinden en misschien dan nog wel de potmeter, maar de nood ligt niet zo hoog, hij heeft inmiddels een opel omega 3.2 v6 executive gekocht, wat overigens een fantastich lekkere auto is! hij ligt alleen niet als een betonblok op de weg zoals de mercedesen, maar verder geweldig ding