klopt, iets boven deze streep ligt de 100 graden.
Als je thermostaat altijd open staat zou je juist geen problemen moeten hebben aangezien er constant koeling plaats vindt.
De koelsensor zou ik gewoon nieuw bestellen, deze zijn ergens tussen de 7-15€ en prefentief vervangen is dus best te doen.
Als hij dus 100 graden werd maar de koelventilator slaat niet aan heb je er een probleem bij.
Wat nu te doen: zoek de schakelaar op voor deze ventilator, dit is een koelwater sensor boven op je motor blok. hij heeft 2 contacten. hij ziet er zo uit:
![0065451524[1].jpg](./download/file.php?id=39105)
- 0065451524[1].jpg (12.44 KiB) 2391 keer bekeken
Nu verwijder je hiervan de stekker en start je de motor, nu verbind je de 2 contacten van de stekker door d.m.v. een stroomdraadje of een speaker draadje. Nu zal de koelventilator mee moeten gaan draaien. Doet hij dit? GOED! dan kun je concluderen dat deze sensor defect is (mijn vaders W124 had hetzelfde probleem). Op de sensor staat een code waar je een nieuwe mee kunt bestellen
Doet hij het niet moet je gaan kijken of de kabels geen breuk hebben of de electromagnetische switch in de ventilator zelf niet defect is (mijn 84-er had de electromagnetische switch kapot)
genoeg om te doen dus