[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Auto trekt niet door! : Techniek W201 - 2

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 12 mei 2025, 04:40

Auto trekt niet door!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re: Auto trekt niet door!

Berichtdoor Kortboyer » 25 jul 2014, 15:58

Bedankt voor het meedenken, de beschrijving van de Pierburg heb ik al, deze ook al doorgelezen, maar is niet echt duidelijk/makkelijk, onderdrukdoos verdenk ik ook, maar op de slang die naar de onderdrukdoos gaat staat geen vacuum, terwijl dat wel zo is geweest, heb al eens het slangetje vervangen, dan hoor je met lopende moter een sissend geluid, de meter op het daschboard geeft ook geen lekkage aan, dus die sensoren zal ik eerst maar eens controleren.
Hou jullie op de hoogte!!

Groet, Boudewijn
Kortboyer
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Berichtdoor Kortboyer » 02 aug 2014, 18:37

Maandagavond naar de jonges van de hobbyhut in Zutphen, kom er zelf niet meer uit, hoop dat zij de oorzaak vast kunnen stellen..... jullie horen het nog wel.... :?: :?:
Kortboyer
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Kortboyer » 08 aug 2014, 18:58

Afgelopen maandagavond samen met Hans van de hobbyhut de Benz onderzocht, niet echt het probleem vast kunnen stellen B) maar besloten om een bypass te maken, ergens een meelopend met het toerental vacuum opgezocht en aangesloten, de auto loopt nu weer zoals ze altijd heeft gedaan, alleen moet je een beetje rekening houden met het toerental voordat je het gaspendaal onderin trapt, zomaar planken geeft een klapje, volgens mij verzuipt ze dan iets, heb ook de donor gedemonteerd maar kan eigenlijk geen oorzaak vinden voor mijn kwaal, de onderdruk doos haalt vacuum uit de gasklepkamers, die zijn bij mijn eigen carb ook niet verstopt, maar het loopt gelukkig weer op vol vermogen, das dan wel weer genieten, ga als ik tijd heb de onderbak van de carb, nog eens vervangen en dan kijken of het weer orgineel aangesloten kan worden, maar tot zolang loopt de auto weer als een tiet!! en daar ben ik heel erg blij mee, kan nu weer zonder al te veel risico een 45 KM autotje inhalen B) .

Groet, Boudewijn
Kortboyer
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Vorige

Keer terug naar Techniek W201