door Kever » 28 maart 2014, 12:24
Bij een 2.5 D is de handmatige versnellingsbak nooit als 4-bak. altijd als 5-bak geleverd: vind ik een voordeel, want lager toerental vanaf 70 km/u, minder geluid en minder verbruik.
Mijn verbruik gemiddeld (stad/snelweg/zomer/winter, rustige rijstijl): 1:16,2
Snelle snelweg-rit, - 130 á 150 km/u): 1:14.1
Rustige snelweg-rit en binnenwegen - vrachwagen.tempo, ± 95 km/u: 1:18.
Bonanza-effect: in 2e, 3e en 4e versnelling beetje schudden bij abrupt gas geven of abrupt gas loslaten of abrupt opschakelen tussen 2 en 3 en 4: kwestie van wennen.
Tikkende klepstoters: aanvulling op bovenstaande opmerking van Fabian: klinkt niet mooi, maar kan in principe geen kwaad.
Ik vind het een aanrader: mijn ervaringen motorisch zijn tot nu toe - 4 jaar en 110.000 km bijgereden tot 258.000 km probleemloos.
Licht roeten bij volgas: elke 10.000 km flesje injector-cleaner helpt wat.
Carrosserie uiteraard letten op de bekende punten ivm roest (o.a. kriksteunen, wielkasten en spatbordranden, dorpels, m.n. vlak voor de achterwielen, reservewielbak. Ook letten op vocht in de kofferbak.